Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man polera MacBook med Brasso?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-30 12:15

Jag skulle ta bort lite smuts som satt hårt på utsidan av locket på min MacBook. Vanlig trasa + rengöringsmedel funkade inte, så jag tog en lite grövre trasa.

Nu har jag ett fult repmönster efter trasan på locket. Går detta att polera bort med Brasso?

Har läst att Brasso ska funka fint för att polera upp plasten på iPod, så det borde väl fungera likadant på min MacBook? Någon som testat?

Senast redigerat 2006-05-30 15:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-30 13:05

bara att testa ,du har ju inte så mycket att förlora.

  • Medlem
  • 2006-05-30 14:31

Var köper man Basso btw ?

Ser ut som om Basso är för polering av metall.

Macbook är av polykarbonat. Samma som undersidan av en CD-skiva.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-30 15:53

Ja, men det finns väldigt många som säger att Brasso är kanon för att polera plast med också.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-30 15:56

Det finns väl en poleringspryl för iPod, iBook m.m.
Har inte testat om det fungerar dock... http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=361491&product_id=472578&sortBy=name&sortOrder=1

  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 16:19

Displex (finns på TeknikMagasinet) lär funka till iPodens plast, så det kanske går..

Ursprungligen av themos:

Displex (finns på TeknikMagasinet) lär funka till iPodens plast, så det kanske går..

Jag använde Displex (kallas Display polish på clas ohlson) på min iPod 3G. Den blev som ny.

Fast då var det ju repor; inte smuts.

Använde för övrigt displex på en repa på min powermac G4 också.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-30 16:35

Ska köpa lite Displex och testa då.

MacBooken är inte smutsig nu, men den blev repig när jag tog bort smutsen med en grov trasa (se mitt inledande inlägg).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-30 16:43

lite nyfiken bara.....vad är det bästa sättet att göra ren sin monitor på en powerbook....jag tycks aldrig riktigt få bort fläckarna den ser lixom lite disig ut när jag kollar ifrån sidan när den är avstängd.......

mvh xon

Ursprungligen av xon:

lite nyfiken bara.....vad är det bästa sättet att göra ren sin monitor på en powerbook....jag tycks aldrig riktigt få bort fläckarna den ser lixom lite disig ut när jag kollar ifrån sidan när den är avstängd.......

mvh xon

Mikrofiberduk, eventuellt lätt fuktad. Undvik rengöringsmedel, är det riktigt skitigt kan man använda lite 50-procentig isopropanollösning men en tillräckligt statisk mikrofiberduk fixar nästan allt.

1
Bevaka tråden