Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Core 2-specifikationer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-29 22:09

Dessa kommer att sitta i kommande Macar snart:Hardmac

det känns för mig mer som om Core 2 kommer sitta i alla Mac modeller som idag har Core 1 ... typ Mac mini, iMac, osv ...

PowerMac (Mac Pro) kanske får en Core 2 Extreme Edition i modell 1 .. men modell 2 och 3 lär med all säkerhet få Xeon ...

med tanke på att Apple spelar på ett annat bollplan och att Dell kan komma att släppa Pro Workstations med enbart Dual Xeon så måste Apple ta det mest kraftfullast Intel har att erbjuda till sina PowerMacs ..

vad det än blir så lärr vi i alla fall få en Pro Workstations serie som är grymt bättre än vad min PowerMac G5:a är idag ....

väntar med späning ..

PS. läste ett inlägg som verkar stämma bra med verkligheten

Because Woodcrest would be faster with 1333 MHz FSB data rates. As hmurchison said, Conroe and Woodcrest are exactly the same core except for different FSB, cache options, and chipset support. Oh, and price. Who knows what Apple will do though.

I'm still sticking to my prediction. The low end Mac Pro machines will be single socket Conroe machines. [Note that "single socket Conroe" is redundant. By definition, all Conroe systems will be single socket systems.] The high end Mac Pro machines will be 2 socket Woodcrest machines using the Glidewell platform (workstation version of Bensley). For the middle range, one can probably flip a coin on it being single socket or 2 socket.

... man kan bara ha 1 Conroe (Core 2) per moderkort medan Woodcrest (Xeon) kan ma ha hur många som helst ...

Senast redigerat 2006-06-06 19:58
Ursprungligen av Tussen69:

vad det än blir så lärr vi i alla fall få en Pro Workstations serie som är grymt bättre än vad min PowerMac G5:a är idag ....
.

Grymt bättre lär de nog tyvärr inte bli, men lite bättre lär de ju prestera.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-06 20:29
Ursprungligen av Homy:

haha .. postade precis ett topic om Computex Mässan ...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-07 18:24
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-07 18:30

Mer godis i juli och augusti.

1
Bevaka tråden