Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högt CDROM ljud vid start/vakna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 16:32

Är det någon annan som får ett HÖGT ljud från CD-rom läsaren när datorn startar/vaknar från vila?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 16:55

så har der vait på alla (fyra) maccar med slot in jag haft vad jag kan minnas, inklusive min macbook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 17:05
Ursprungligen av snigel1:

så har der vait på alla (fyra) maccar med slot in jag haft vad jag kan minnas, inklusive min macbook.

Okej, men om man jämför med en iMac G5 (också slot-loaded) så låter den c:a 10 ggr så högt. Verkligen. He he kanske borde spela in det så ni kan jämföra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 17:09

det sitter väl närmare.
min låter också så.... inget att hetsa upp sig för väl? du väcker och söver väl in datorn konstant? problem har man väl vid ljud under normal operation, sluta leta fel nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 20:45
Ursprungligen av snigel1:

det sitter väl närmare.
min låter också så.... inget att hetsa upp sig för väl? du väcker och söver väl in datorn konstant? problem har man väl vid ljud under normal operation, sluta leta fel nu

Sitter närmare, ja det måste vara det. Leta fel, nje, jag trodde att den va trasig! Min brorsa tyckte att jag skulle lämna in den he he. Men men, det är inte värre än att man överlever och älskar datorn ändå

Optiska enheten i Apples bärbara är notoriskt högljudd, det är bara att vänja sig!

1
Bevaka tråden