Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodknäckarprojekt - startat av Hugin

Tråden skapades och har fått 450 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Undrar hur lång tid det tar innan intel macarna går om ppc macarna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-08 21:32
Ursprungligen av Michael Larsson:

Undrar hur lång tid det tar innan intel macarna går om ppc macarna?

Det kommer att ta lång tid, var så säker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-04 15:56
Ursprungligen av hugin:

Det kommer att ta lång tid, var så säker.

Beror väl isf på att det inte finns en klient för Intel.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-04 16:18
Ursprungligen av denka:

Beror väl isf på att det inte finns en klient för Intel.

Nej, det beror på att PPC med Altivec är grymt mycket snabbare än Intel på just denna typ av arbete.

Dnetc finns som pre-release för OS X Intel. Jag tror inte en skarp version är allt för långt borta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 19:39

Japp där ser ni, intel suger - ppc is the shit. Taskigt för alla er losers som gått på reklamen och bytt ner er. För att knäcka koder är väll det enda ni använder era datorer till?

Nu har vi klättrat upp på listan och ligger totalt på 37 plats. Om ungefär en månad klättrar vi ytterligare ett steg om man utgår från dagens resultat.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-22 08:26

...och så klättrade vi en plats till!

Vi har nu varit med i tävling 2/3 av tiden som lagen vi passerar har varit med. Nu återstår att passera Arktis Baeren som susade om oss tidigare (ca 1 år sen tror jag).

Kampen fortsätter! Värva fler G4 och G5 nu!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-24 08:59

Den "magiska" 10 miljoner-gränsen är nu passerad!

Är det någon fler än jag som inte kommer åt statistiken?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-27 14:06
Ursprungligen av Michael Larsson:

Är det någon fler än jag som inte kommer åt statistiken?

De uppdaterade PostgreSQL, vilket ledde till ett avbrott. Sedan har något hänt. Killen som brukar fixa med stats-boxen är Belgien och kommer inte in med ssh. Så han väntar på att någon som är på rätt kontinent ska få igång den.

Ursprungligen av hugin:

De uppdaterade PostgreSQL, vilket ledde till ett avbrott. Sedan har något hänt. Killen som brukar fixa med stats-boxen är Belgien och kommer inte in med ssh. Så han väntar på att någon som är på rätt kontinent ska få igång den.

ok då vet jag, synd att det händer så pass ofta som det gör.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-04 02:52

Statistiksidan är äntligen uppe igen. Jag har nu anslutit mig till teamet och kommer att bidra med paket lite då och då.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-04 08:37
Ursprungligen av MacJake:

Statistiksidan är äntligen uppe igen. Jag har nu anslutit mig till teamet och kommer att bidra med paket lite då och då.

Härligt. Välkommen i gänget!

Om en vecka plockar vi nästa lag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-17 15:09

Wohooo! Kollade läget efter några dagar i fjällen. 10:e plats på gårdagslistan!

Ursprungligen av hugin:

Wohooo! Kollade läget efter några dagar i fjällen. 10:e plats på gårdagslistan!

och snart klättrar vi ytterligare ett steg.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-17 18:37

Ja jisses du. Jag såg inte att vi var uppe på plats 34 på totalen redan. Hej vad det går!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-18 09:57

Dnetc för Intel!

Nu är Intel-versionen klar!

Klienterna är uppdaterade, och nytt är förutom en Intel-version även förbättrat stöd för Dual Core G5.

Ladda hem 2.9012.497

Är det okej om man deltar med några PC-datorer också?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-18 11:31
Ursprungligen av andreasc89:

Är det okej om man deltar med några PC-datorer också?

Lite av vitsen är ju att visa hur bra Macar är, men givetvis hindrar vi ingen från att slänga med några Windows-drönare också. Eller kör du nån unix/linux?

Enda nackdelen är väl att det försämrar för Macarna på denna listan: http://stats.distributed.net/misc/platformlist.php?project_id=8&view=tco
Men Mac kommer nog aldrig komma om Windows iaf.

I gengäld så är det ju bra för Sverige med många burkar. http://stats.distributed.net/misc/countries.php?project_id=8

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-20 14:21

Jag joinar Swedish Mac Team nu! Ska bli kul å se vad man får för antal blocks inatt

Såg ju roligt ut det här. Joinade Swedish mac team jag med...
Nu gäller det bara att klättra lite på den interna lag rankingen (plats 32 i dagsläget), blir lurigt att ta den där bjorkvall.

Man undrar ju, bjorkvall, vad har du för maskin park?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-21 08:17

Välkommen Jetwash och Pinniewooh!

Jag passar på att påminna att Swedish Mac Team fokuserar på RC5-72, så jag rekommenderar att man stänger av det parallella projektet OGR om man inte känner att man gärna vill köra båda.

Pinniewooh: Vi har väldigt många inaktiva medlemmar i laget, så med din uppsättning ska det nog inte vara några problem att klättra. Men Björkvall rår du nog inte på.

Mm, såg det efter första dan, på stats sidan, att klienten skickat lite ogr, så tog och stängde av det.

Man undrar ju som sagt vilken maskinpark mr björvall sitter på, måste ju vara rätt grym.
10.000 units om dan, svårt att toppa det, tror jag maxade på 3.000 nån dag när det gick bra

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-21 13:34

Hugo hur går det med hemsidan? Med lite tips om kodknäckarprojektet så är det nog många som skulle kunna bidra om man fick en enkel guide att följa.

Vore också kul å veta vad Björkvall har gjort för att ligga på 10.843 units! Han kanske har installerat på alla G5 demo maskiner på olika Apple butiker

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-21 13:41

Hemsida ja...

Det går väl lite trögt. Jag har tyvärr inte riktigt tid. Men om någon har lust att fixa innehållet så kan jag nog sätta av några minuter till att bygga ihop sidan.

Skulle man inte kunna lägga upp ett antal zip filer bara, med olika val.
En fil för dig med dubbel processor, en för dig med enkel.
En med silent mode, en utan.
En med bara rc, en med ogr osv...
Hmm, fasen, blir nog lite krångligt och många filer ändå... tillbaks till ritbordet...
Nån borde skriva en grafisk 99mac installer, där man får välja, skriv in e-mail, vad man har för dator osv.... Nån programmerare som är sugen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-24 17:03
Ursprungligen av Pinniewooh:

Skulle man inte kunna lägga upp ett antal zip filer bara, med olika val.
En fil för dig med dubbel processor, en för dig med enkel.
En med silent mode, en utan.
En med bara rc, en med ogr osv...
Hmm, fasen, blir nog lite krångligt och många filer ändå... tillbaks till ritbordet...
Nån borde skriva en grafisk 99mac installer, där man får välja, skriv in e-mail, vad man har för dator osv.... Nån programmerare som är sugen?

Borde väl gå att fixa ett applescript som fixar till .ini filen och startar dnetc, nån som är hyffsad på applescript här?

Gårdagens resultet (det som visas idag Måndag) så kom vi på plats 9 totalt den dagen. Vi ligger för närvarande på plats 33 om man räknar totala antalet blocks sen starten och vi klättrar.

Vad jag kan se är det bara 8 st som startat under 2006.
Nån borde köra en push på första sidan av 99mac, med en "nyhet" för att få in lite nytt folk. Fast är Swedish mac team sanktionerat av 99mac eller hur funkar det?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-01 08:00

Swedish Mac Team är inte sanktionerat av 99mac mer än att den här tråden ligger under nyheter. Det som behövs för laget är en vettig hemsida med information om hur det fungerar och så vidare. Tyvärr har jag inte riktigt tid att fixa det. Frivilliga är välkomna att hjälpa till.

Sen är det tyvärr så att vi p.g.a. värmeproblem har fått fimpa 2 st 2x2 GHz G5 på mitt jobb, och p.g.a. andra omständigheter så kör min 2x2 GHz G5 hemma ytterst lite just nu. Men desto större anledning att rekrytera nytt!

Bevaka tråden