Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopia av nano marknadsförs som iPod

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-29 09:55

Svenska importföretaget Natalie.se har börjat marknadsföra en kopia av iPod nano under namnet iPod nano Video.

Vi har varit i kontakt med importören under morgonen som garanterar att det är en iPod, men den tillverkas inte av Apple. Den är utrustad med radio, diktafon och stödjer även videouppspelning. "iPoden" stödjer formaten MP1, MP2, MP3, WMA, WMV, ASF (MPEG4) och WAV filer.

Enligt importören klarar den av av allt som den riktiga iPod Nano inte gör. I specifikationen finner man funktioner som "Upptäck den nya generation musik videos. Alltså du kan se direkt live med ljud på den lilla färgskärm och videotid: 3 timmar 30 min". Man skall även kunna läsa sina Word dokument direkt i "iPoden".

Den nya iPod Nanon finns för omgående leverans. Leveranstiden ligger på 1 arbetsdag inom hela Sverige och säljs i butik i Stockholm. Produkten finns även annonserad på blocket: http://www.blocket.se/vi/8346281.htm?ca=11_s

Om den nya spelaren levererar allt som den påstår återstår att se och vi får väl se hur länge det dröjer innan ett par amerikanska advokater hör av sig. Vi har försökt nå Apple Sverige för en kommentar.

Tack till MrTibook som kom med tipset!

Ha, ha, ha - garanterar att det är en iPod...

Kom igen.

kolla på den;

http://www.natalie.se/popup_image.php?pID=226

apple-produkt? Nä.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-29 21:19
Ursprungligen av sugplopp:

Ha, ha, ha - garanterar att det är en iPod...

Kom igen.

kolla på den;

http://www.natalie.se/popup_image.php?pID=226

apple-produkt? Nä.

Är det bara jag eller har snubben äckligt långa naglar??

Ursprungligen av c5j:

Är det bara jag eller har snubben äckligt långa naglar??

Nu när du säger det

Ursprungligen av c5j:

Är det bara jag eller har snubben äckligt långa naglar??

Kanske ska försöka att hålla oss tlll ämnet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-29 10:33

Det där är ingen Ipod för er som vill veta.

VaCUm köpte en sådan för ca 400kr på ebay.
Filmspelandet är lite si och så som jag förstod. Den ville ha 15FPS i filmerna, den orkade inte driva mer. Den har inte heller ett lika bra menysystem som vanliga ipods har. Och tvivlar på att den har samma funktionalitet i iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 10:50

Och en gigabyte i minne bara...

He he. Farsan har en som förmodligen är samma som denna, fast han kunde välja mellan Apple, Sony, Philips mfl. Han tog en "Sony". Köptes i Peking.
Den är helt kass, men det som är lite otroligt är hur billig den var med färgskärm och 2GB minne. Känns som de komponenterna inte kan bli hur billiga som helst.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Den är helt kass, men det som är lite otroligt är hur billig den var med färgskärm och 2GB minne. Känns som de komponenterna inte kan bli hur billiga som helst.

...eller så tjänar fruktföretaget en massa pengar?

Är det bara jag som tänker på importbutiken?

Haha, standardtillverkarna som följer med osCommerce ligger fortfarande inlagda i webshopen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-05-29 12:02

Vi hade en kund som kom in i butiken med en sådan i veckan.
Kunden visste att det inte var en orginal iPod och hans dotter var måttligt irriterad på pappan som försökte få oss att hjälpa dom med problemet dom hade. Jag försökte givetvis men det verkade vara något fel på flash minnet i den för det vägrade fylla till mer än 100mb. Stabilt

Ursprungligen av Buckner:

...men det verkade vara något fel på flash minnet i den för det vägrade fylla till mer än 100mb. Stabilt

...och nu vet vi varför en 2GB spelare kostar 895kr

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 12:33

"upptäck den nya generation musik video. Allstå du kan se direkt live med ljud på den lilla färgskärm!!"

Hihi... copywriters could learn something from this site...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-29 12:42
Ursprungligen av hawknew:

"upptäck den nya generation musik video. Allstå du kan se direkt live med ljud på den lilla färgskärm!!"

Hihi... copywriters could learn something from this site...

Sen är det bara AMV-format (anime music video)/MTV-video den stöder. inte nått vettigt format mao.

Ursprungligen av hawknew:

"upptäck den nya generation musik video. Allstå du kan se direkt live med ljud på den lilla färgskärm!!"

Hihi... copywriters could learn something from this site...

Önskvärd kvalifikation för copywriter: 15 år, underkänt i svenska?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-29 12:31

Jag köpte en sån där fast med annat upplägg på knapparna (samma spelare fast andra knappar helt enkelt). Tror min försökte härma nån Rio-spelare.

Är en total katastrof till spelare, mp3-spelarfunktionen är en egen applikation som måste startas. det märks för den börjar säga "Loading..." i några sekunder så fort man klickar på något meny-val i huvudmenyn, t.ex. Music, Radio, eller annat.

Sen är den helt ologisk i hanteringen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 12:34

Kolla på deras webbutik, fy fan vad hemsk den ser ut. Nej, tacka vet jag kylning.com. De vet verkligen hur man utnyttjar osCommerce till 100%

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-29 12:41

Hehe, nästan så man borde ringa och säga att personen tar bort annonsen innan dom blir stämmda.

Oj...
Var inne och hittade produkten för 5 min sedan... nu plötsligt är den inte där

Nu verkar inte den produkten finnas i shoppen. ...

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-29 15:24

Den borde inte få kallas iPod förstås, men det verkar vara en schysst spelare.

Men om det är en ipod så borde den ju kunna spela musik inköpt på iTunes Music Store! Nehä, det kunde den inte?.....

Jag tror att Natalie.se tror att "ipod" är ett begrepp och ingen produkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 16:41
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Men om det är en ipod så borde den ju kunna spela musik inköpt på iTunes Music Store! Nehä, det kunde den inte?.....

Jag tror att Natalie.se tror att "ipod" är ett begrepp och ingen produkt.

Men om tillverkaren kaller produkten "iPod", så är det ju en iPod. iofs använder de namnet olagligt, men det är ju ändå en iPod, ellerhur?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-05-29 17:03

Tja, fråga de som skrev den här skylten på en större flygplats i UK:

Ursäkta suddet, men man får ju inte fota där egentligen, jag låtsades bara pilla med telefonen

Ursprungligen av SeBBBe:

Men om tillverkaren kaller produkten "iPod", så är det ju en iPod. iofs använder de namnet olagligt, men det är ju ändå en iPod, ellerhur?

Skämtar du?

Så om jag sätter upp ett osCommerce-system och säljer nedanstående fordon under namnet 'Volvo', blir det automatiskt en Volvo?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 21:48
Ursprungligen av Kristofer:

Så om jag sätter upp ett osCommerce-system och säljer nedanstående fordon under namnet 'Volvo', blir det automatiskt en Volvo?

Ja, jag skulle vilja säga att det blir benämningen på den, ja. Om man kallar någonting för ett specifikt namn, så får den ju det namnet. En produkt som kallas iPod är en iPod. Nu tänker jag på namnet, men du verkar tänka mer på Apple's musikspelare. Kopian är en iPod men ingen "riktig" iPod.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-29 16:00

Och nu är blocket annonsen nerplockad
Hehe, han fick det hett om öronen.

Slängde iväg ett mail till de för en timme sedan om att de skulle ta bot den på blocket och i deras webshop.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-05-29 17:40

haha nu har dom döpt om spelaren till "MP4 Spelare med VIDEO , RADIO och diktafon"... dom har fortfarande kvar sin fina invandrarsvenska "upptäck den nya generation musik video. Allstå du kan se direkt live med ljud på den lilla färgskärm!!" eller vad sägs om "Tanka massa musik video med ljud och kolla fimen direkt ." men det jag gillar bäst är "...stereo hörlurar..." det är ju soft att man får med både en stereo och hörlurar

Bevaka tråden