Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör man i Tokyo?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag åker till Japan för första gången om 1.5 vecka. Har ni några tips på vad man gör i Tokyo?

Jag och Olof är där i 5 dagar från den 3:e Juni.

Tänkte faktiskt starta samma tråd, men nu slapp jag.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-05-23 17:33

Går runt i teknikkvarteren i timmar och blir hög på allt ballt som finns där. Sedan går man till Robert deNiros cigarrbar och avrundar dagen

Ursprungligen av Mattias L:

Går runt i teknikkvarteren i timmar och blir hög på allt ballt som finns där. Sedan går man till Robert deNiros cigarrbar och avrundar dagen

Tips ett finns redan på agendan. Tips två lät rätt så bra det med. Fast planen är ju att sluta snusa under resan, så att ta med sig en ny last hem kanske är dumt.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-05-23 22:03
Ursprungligen av ohennig:

Tips ett finns redan på agendan. Tips två lät rätt så bra det med. Fast planen är ju att sluta snusa under resan, så att ta med sig en ny last hem kanske är dumt.

Lycka till med att sluta snusa, om du får abstinens kan ni ju altid ta en tur med tunnelbanan, här kommer lite förberedelse:D Att sjunga Karaoke borde ju iallafall vara givet!

Köper leksaker, spel och konstig mat/godis.

Skulle jag göra iallafall

Läste om någon gyllene toalett av guld som folk fick betala för att se på.
Kanske inte är något som intresserar de flesta, men väldigt rikt folk betalar säkert för denna attraktion. Har dock tappat bort länken och hittar inte med google, orkar inte bläddra hur många sidor som helst.
Jag tror att den fanns i Japan, men den kanske fanns i Kina, lite svårt att kolla upp.

Har inte varit i Japan, men kan tänka mig att man gör samma saker som man gör i alla andra länder.
D.v.s köper en massa skräp och även saker som kan vara användbart, kanske onödigt, men minnen är alltid kul att ha.
Har jag förstått rätt så har japanerna fullt med intressant elektronik på utemarknader och småaffärer.

Ni får ha så kul där borta sen när ni väl är där iaf

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-23 18:03

Min vän var i Tokyo.
Han åt, drack och gick vilse.

Går till baren i "Lost in Translation" och dricker Suntory

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Går till baren i "Lost in Translation" och dricker Suntory

Om du inte redan... se filmen innan du åker dit!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-23 22:07
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Går till baren i "Lost in Translation" och dricker Suntory

haha, jag som tänkte skriva det.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Går till baren i "Lost in Translation" och dricker Suntory

Tanken har föresvävat mig. Har du en vägbeskrivning?

Ursprungligen av ohennig:

Tanken har föresvävat mig. Har du en vägbeskrivning?

Jag har tyvärr inte varit där, men det borde väl finnas info om var det spelades in så man kan få en adress. Whiskeyn har jag druckit och den är helt OK.

Det finns ett gammalt nummer av Rocky med en massa tips på saker man kan göra i Japan. Gå på No-Pan café kanske?

  • Medlem
  • 2006-05-24 07:50

Tokyo har imponerat på mig mest av alla ställen jag har varit (Varberg, Tvååker, ... skojar bara).
Jag var i Tokyo en vecka förra året. Otroligt stor stad. Deras "Eifeltorn" är faktiskt 10-20 meter högre än originalen i Paris men pga alla höghös (200-300meter) får man en känsla att den är lägre.

Åk till Ginza och besök Apple Store.
Åk till Akihabara (minst lika stort som Göteborgs centrum) och handla elektronik. Där brukar man hitta det senaste på marknaden som ännu inte har nått Europa och USA.
Spela Pachinco (mycket roligare än karaoke).

Och så en sak till ... läs instuktionerna till Japanska toasitsar innan du åker.

Blogga gärna om resan Martin!

Som jag har för mig att jag berättade för dig, är planen att ta en rejäl Asien-tripp efter gymnasiet. Behöver alla tips jag kan få.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-28 12:54

Jag sticker också till Tokyo om några veckor,, den 6/6. Det är helt klart en av mina favoritstäder, det är lite som New York på LSD.

Här kommer lite mer tips:

**Lost in translation baren // Park Hyatt Hotel
...................................................................
Som redan nämts så får man inte missa Park Hyatt, vars pianobar ligger på 53 våningen i huset, om man är där på kvällen så har man en grym utsikt över stan,, en lite bonus är att det var där dom spelade in den hyggliga filmen Lost in Translation. Dom ska tydligen ha riktigt bra mat, dock har jag inte själv käkat där.. Det enklaste sättet att ta sig dit är med taxi ifrån (T) Shibuya Station..

Sedan så är även stadsdelen Shibuya ett ställe man inte får missa,, vilket man inte heller gör om man är i närheten, massa shopping, restauranger och..... människor, neon neon neon....
Finns en ganska puckad resturang där som heter "The LockUp" som är nere i källare,, där man blir inlåst i en fängelsehåla,, sedan blir man serverad av lite olika monster,, lite som att käka middag på spökhuset, ruskigt töntigt men ganska kul, finns även några grymma Karaoke palats där,, jag var i ett som var 7 våningar, kostar typ 150:- för en timme, då är det gratis spånk..

Om man vill uppleva motsatsen till Park Hyatt är baren Bonobo stället. Bonobo är en liten liten super cool, super trendig mini mini mini bar som ligger i ett före detta vardagsrum hos en numera tyvärr avliden musik producent, dock så körs baren vidare i hans ära. I han hus finns även en mini mini restaurang, 5-6 platser och en liten mini rockabilly bar med 6st stolar där bartendern står och lirar ståbas bakom baren..
Adressen till Bonobo är: 2-23-4 Jingu-Mae Shibya-ku...

**Yoyogi Parken
.............................
Typ Tokyos Central park, och är grymt skön att ta en paus i. På söndagar så hänger det en massa sjukt upp/utklädda ungdomar (Gyarus), kul och väldigt konstigt, där finns det även ett gigantiskt tempel för det som vill ägna sig åt lite historia..
Åk till (T) Harajuku

Sedan är även Harajuku ett soft område som man absolut inte får missa, massa kul shopping, mycket bra 2-hand,, det bästa hittar man på bakgatorna, och man kan även ta en promenad mot Omote Sando..

**Omote Sando
.........................
Är väl lite av Tokyos Champs-Elysee med en massa super lyx affärer, missa inte Prada butiken är så super cool..
(T) Omote Sando

**Electric Town / Akihabara
.........................
Är som en stadsdel stor som söder som bara säljer elektroniska prylar, prylar,, prylar,, neon neon neon, finns en grymt cool 2-hand spel affär i 2 våningar som har allt som gjorts i spelväg..
(T) Akihabara

**Ginza
...........
Höga hus, massa lyxiga butiker etc, värt ett besök,, dels pga av Ginzas Apple store..
(T) Ginza

Jag har 1000 andra tips om ni vill ha det,, orkar inte skriva mer..

**Om ni vill ha mer Tokyo inspiration så kan ni ju köpa min animerade dokumentärfilm om tokyo, "0,00005% Tokyo"
/Fred

Vi är i Tokyo den 6/6 - ska vi ta en Kirin ihop?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-28 14:40

Det kanske vi skulle kunna göra

För att du ska klara dig de första dagarna så får du "Att beställa Kirins ABC:

http://www.fredrikharken.se/una_mas.aif

/Fred

Senast redigerat 2006-05-28 22:10

Fyfan, hur ska man kunna sova i natt? Får väl sitta uppe och träna på att beställa öl i stället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 20:02

hehe,, jag spelade in det där på min mobil första kvällen jag var i Tokyo, mycket viktigt att kunna!!

1
Bevaka tråden