Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora problem med min G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-28 10:53

Min G5 2x2 Ghz 2,5 Gb internt OS 10.4.6 har börjat bete sig väldigt konstigt och jag är orolig.

1. Ljudet är borta från båda utgångarna.

2. Menyer och mus beter sig konstigt. Om jag klickar på en meny och sen flyttar pilen till en submeny eller annan meny så kommer ingenting. Enbart den första menyn stannar. När jag jobbar i Photoshop och för pilen över bilden så hoppar den till en viss punkt i bilden och stannar där.

Docken fungerar inte och när jag öppnar program mm så hamnar dom alltid i bakgrunden.
Jag har kört Diskwarior och skivverktyg från resp startskiva. Kan tillägga att problemen var dom samma när jag startat fån dessa startskivor.

Jag är livrädd att datorn har gått åt pipan.:(
Är det någon som har en aning?

har själv samma uppsätning ... fick liknande problem och då var det pga av
att jag installerat Frontrow på min G5:a .... med Frontrow enabler ...

Frontrow enabler och hela det hackade sättet .. är nog tidernas största virus för OS X

fick ominstallera hela skitten för att få bukt med problemet ..

  • Oregistrerad
  • 2006-05-28 13:54

Jag har inte installerat Frontrow.
Jag är extra orolig eftersom problemet kvarstår när jag har startat upp från Mac OS installationsdisk. I mitt huvud betyder ju det att det inte är MITT system det är fel på utan att det kan vara ett hårdvarufel. Aaaaahhhhhh:'(

tråkigt .. känner med dig .. värsta som kan hända ... hände en gammal PC jag hade för flera år sedan då blixten slog ner ....

1
Bevaka tråden