Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBooks nätadapter: konstigt ljud

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag fick min MacBook i förrgår och jag älskar den. Tyst, snabb, snygg och inte särsklit varm! Men, min nätadapter har ett konstigt fräsande ljud - vad göra?

Mvh,
Mattias.

Tydligen låter de så... när batteriet laddas och datorn är påslagen. Av någon lustig anledning slutar den låta när Photo Booth startas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 15:33
Ursprungligen av thurfjell:

Tydligen låter de så... när batteriet laddas och datorn är påslagen. Av någon lustig anledning slutar den låta när Photo Booth startas.

Sjukt?! Så det är ordentligt hörbart då, även på lite avstånd? Eller hör man den inte om den står en bit bort? Någon annan som märkt samma sak?

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-05-26 16:22
Ursprungligen av desh:

Sjukt?! Så det är ordentligt hörbart då, även på lite avstånd? Eller hör man den inte om den står en bit bort? Någon annan som märkt samma sak?

Jag har ockå hört det surrande ljudet när den laddar för fullt. Känns inte normalt ...

Den slutar inte låta när Photo Booth startas, men blir tystare. Det är inte jättehögt, men skulle kunna vara störande i ett tyst rum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 16:42
Ursprungligen av thurfjell:

Den slutar inte låta när Photo Booth startas, men blir tystare. Det är inte jättehögt, men skulle kunna vara störande i ett tyst rum.

Det är ju lite märkligt.. För jag värdesätter ju en tyst dator mycket högt, men vad hjälper det om nätdelen väsnas? Yeye, hoppas att min är tyst när den kommer.. Du får la banka på din me en hammare eller nått.

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-05-26 16:59

Också märkt av det och stört mig lite på det lite småenerverande "tjutande" den ger ifrån sig. Liksom att fläkten puttar ut luft i stötar så det låter som macbooken suckar och har sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 19:41

Den lever!

Ja, fläkten "råmar" ibland, men det stör mig inte alls.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-26 22:12

Fick min Macbook idag (min första laptop) och skulle beskriva det som en väldigt lågt skramlande ljud. Frågade i #mac.se och tydligen kan de låta så, nåt med transformatorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 20:23

ja, det därär inget ovanligt med laptop adapters.
sluta Leta efter fel nu, letar man tillräckligt länge så hittar man ett till slut

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 22:09

Har haft min Macbook sen igår har än så länge inte lyckats höra min adapter låta. Har inte hittat några andra fel med den heller. Varm blir den, men inte varmare än dullen som jag haft ett litet tag innan den här och inte varmare än min gamla powerbook g4.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 16:24
Ursprungligen av Lari Kovanen:

Har haft min Macbook sen igår har än så länge inte lyckats höra min adapter låta. Har inte hittat några andra fel med den heller. Varm blir den, men inte varmare än dullen som jag haft ett litet tag innan den här och inte varmare än min gamla powerbook g4.

Skönt att höra.. Känns som att Apple fått pli på sina MacBooks!

1
Bevaka tråden