Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig mobil hjälp mig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-25 23:03

Knappt hade jag fått den och börjat använda den förrens den går sönder. Displayn är svart med vita "blixtrar" på. Inga synliga skador och den fungerar att ringa till. Är en Nokia 6280 och företaget är Tre.

Eftersom jag aldrig har lämnat in något och tjafsat med garanti och liknande så undrar jag vad har man har för rättigheter osv om de börjar krångla osv. Vad säger lagen osv?

Tack på förhand!

Jag vet inte så mycket om rättigheterna, men en kompis till mig gick in i en bordskant med just en sån telefon. Det kostade nästan lika mycket (ca 75%) som en ny telefon att rätta till, men det var ju å andra sidan hans eget fel.

Men borde du inte kunna gå och fråga på tre? Är det inte straffbart för dem att ljuga om sånt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 20:13

Ja det var väl iofs mitt fel. Måste det ju ha varit. Känns bara som att telefonen är för känslig. Haft min gamla Nokia i sex år utan en skråma. Sjukt hur mycket man är beroende på av sin telefon.

Jo, nyare telefoner är känsligare. De gamla nokiorna kunde man ha hur länge som helst, en jag känner tappade en 3210 i en bäck en gång. Det vara bara att dra av skalet, ur med batteriet och lägga den på tork. Funkade lika bra efter det.

Men även om det är ditt eget fel så tycker jag att du ändå bör försöka få det på någon form av garanti. Går det så går det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 22:33

Stora problemet är att jag verkligen inte kan vara utan telefon under tiden som en ev lagning/garantifix kommer att ske. Kanske fixa en ersättningsmobil funkar liksom inte. Kanske köpa en ny på nytt abb, tar emot men verkar vara det som gäller.

Du kan ju alltid kolla här på forumet om det finns nån som har en som du kan få låna. Det skadar ju inte.

(Nöjer du dig med en 3310 och bor i närheten utav Borås så har jag en)

Skulle det inte kunna vara ett alternativ att köpa en billig reservtelefon utan abonnemang och stoppa i det gamla telefonkortet i den under tiden som din vanliga telefon är på lagning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 19:18
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Skulle det inte kunna vara ett alternativ att köpa en billig reservtelefon utan abonnemang och stoppa i det gamla telefonkortet i den under tiden som din vanliga telefon är på lagning?

Är en Tre-telefon så mig veterligt funkar inte mitt SIM-kort i en "gammal" tele. Tack ändå

Min pappas Nokia 3510i gillade inte havet iaf
..inte allt för konstigt ifs, men det är synd att den fick bada och känna på lite saltvatten..

Jodå, det fungerar.

(trafiken går via Vodafones GSM-nät)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 21:02
Ursprungligen av Kristofer:

Jodå, det fungerar.

(trafiken går via Vodafones GSM-nät)

Inte på min gamla skrutttele. Får "SIM-kortet avvisat".

1
Bevaka tråden