Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig bild med EyeTv 250

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt reklamen ska man ju få superbild med nya EyeTv 250 men när jag precis pluggade i antennsladden i min vad den urdålig.

Det var ett grömt skimmer över hela bilden och de flesta färger var fel. Jag har letat igenom varenda inställning och kan inte hitta att nåt är fel. Det är inställt Sverige och PAL.

Jag kör MBP 2,0Ghz och EyeTv 2.2.1.

Nån som upplevt liknande problem med andra EyeTv modeller?

Är det nån maxlängd antennkabeln får vara? Vår är ju rätt lång (10m kanske) men det är svårt att göra den kortare eftersom uttaget sitter så fel det bara går. Sätter jag EyeTv enheten närmare uttaget måste jag istället dra en 10m lång USB-sladd och jag vet inte om det är så mycket bättre.

Tips och råd emottages tacksamt!

PS. Ljudet är det dock inget fel på.

Så här blir bilden. Och nu har jag flyttat datorn och allt till uttaget i väggen och har en ca 30cm lång antennsladd...

Det lustiga var att jag hade bra bild i ca 30 sekunder när jag pluggade i enheten i datorn. Men sen blev det dåligt igen.

Ingen som haft nå liknande problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 14:42

Har du kontaktat Elgatos support?

Ursprungligen av JohanB:

Har du kontaktat Elgatos support?

Jajemän! Får se nästa vecka vad de svarar.

Tycker det är konstigt att jag lyckades få bra bild en kortare stund idag och sen blev det dåligt igen.

Om man kollar på bilden kan man se att kanterna är som de ska medan övrig bild är dålig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 23:24

smurfigt!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 23:33

Coolt!
Vill ha!!!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-28 23:43

Tragikomiskt. :/

Ska få en ny enhet. Tydligen var det något fel med min... Återkommer med resultat när jag väl fått den nya.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-13 23:12

Har du fått det att fungera? Jag är också sugen på en och vill gärna höra lite vad du tycker.

Ursprungligen av Yorick:

Har du fått det att fungera? Jag är också sugen på en och vill gärna höra lite vad du tycker.

Enligt tillverkaren var det hårdvarufel på min så jag ska få den utbytt mot en ny. Macoteket har skickat ut en returfraktsedel och så fort jag får tummen ur ska jag skicka tillbaka den för utbyte. Återkommer med resultat när jag fått den nya!

Tyvärr skulle det dröja ett tag innan Elgato skickade ersättning så jag tog pengarna tillbaka istället. Får se om jag köper en ny efter semestern...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-03 14:01

Haha, ser ju ut som om några färgkanaler bytt plats liksom =).

Btw, tv4+ såg ut sådär via comhem för en vecka sen typ, helt "smurfigt" som nån skrev...

1
Bevaka tråden