Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söndag: Uppdatering av forumet

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi kommer genomföra rätt omfattande uppdateringar under söndagen och 99mac kommer vara avstängt till arbetet är klart. Uppdateringarna innebär även flytt av filer och en del gamla bokmärken kommer inte fungera efter söndagens lansering av 99mac version 6.0 och vårt nya koncept "Flagship".

Back to basics är ledordet - vi ska satsa stenhårt på det vi är bäst på helt enkelt.

Nu blev ni nyfikna va?

Senast redigerat 2006-05-25 19:25

Noo, inte Kaffe-temat igen!?

Låter intressant.
"flagship"?

Red: Kom på betydelsen ett par sekunder senare.:rolleyes:

Vem är snabbast på att starta en ryktestråd?

Jag som har lite insiderkunskap kan säga att flera av de grundläggande förändringarna är helt i linje med vad jag länge haft som åsikt om 99mac, så jag ser fram emot detta.

kanske en feature a la iTunes - "Only for you" trådar som kan vara intressanta för mig baserat på vad jag har läst/skrivit tidigare...

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-05-25 18:14

Jag gillar att de "gamla" ikonerna till vänster om trådrubriken (imac g4) är tillbaka

Ursprungligen av Mattias L:

Jag gillar att de "gamla" ikonerna till vänster om trådrubriken (imac g4) är tillbaka

Nu saknas bara det älskade och underbara Kaffetemat™

Ursprungligen av Kristofer:

Nu saknas bara det älskade och underbara Kaffetemat™

Varför inte återuppväcka OS9 när vi ändå håller på?

Nej ge mig mer aluminium och grått i olika gradients

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-25 21:08
Ursprungligen av Kristofer:

Nu saknas bara det älskade och underbara Kaffetemat™

Ska det bli ett konsumptionsprogram med ingredienserna kaffe-te-mat?
Kan bli intressant men det är ju inte något som skall testas ihop med datorn väl;)
Då måste man väl skydda tangentbordet med gladpack! Och hur kul är det när det prasslar varje gång man trycker på en tangent?

Kaffetemat™ kommer kanske att återuppstå! Till en viss del i alla fall...

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Kaffetemat™ kommer kanske att återuppstå! Till en viss del i alla fall...

Om ditt kaffe ser ut så så är det nog te du dricker.

Riktigt kaffe är svart!

Läckta bilder på V6, AKA "Stövelkastning"!

Anonyma källor™ har tillhandahållit högst sekretessbelagda skärmdumpar. Än så länge är det inte säkert om de är korrekta eller inte, men det ryktas om att de är av den riktiga varan™.

Vad vårat analysteam™ har lyckats utröna så kommer den efterlängtade V6 (Kodnamn Stövelkastning) att innehålla (åtminstone) en funktion för att kunna skicka så kallade privata meddelanden (vi vet i skrivande stund inte vart de privata meddelandena går. läser någon dem så är de ju inte privata längre.).

Dessutom så har "Stövelkastning" länge sagts innehålla reklam riktad mot samma målgrupp som själva forumet, vilket bekräftas av den andra skärmdumpen. Intressant är också det som reklam verkar förmedla. Oklart är om det handlar om den nya så kallade "Macbook PRO" (Apples nya bärbara för personer med nedsatt koordinationsförmåga, syn och/eller hörsel), eller något helt annat.

Den sista bilden har vi inte lyckats få någon klarhet i vad det handlar om. Det kan vara ikonen för den nya killer-appen iBrödrost, eller så är det fotografens skjorta.

Ursprungligen av Martin Belak:

Kaffetemat™ kommer kanske att återuppstå! Till en viss del i alla fall...

En sak kan vi i alla fall säga; version 6 har lite stil och finess.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

En sak kan vi i alla fall säga; version 6 har lite stil och finess.

Och (trumvirvel) en logga!

Ni ska uppdatera? Ok, jobba på dessa missar. Det där grå/vita teckensnittet på vit bakgrund kanske inte är för lättläst, sen har vi den nytillkomna suddiga texten. Hjälp de som inte ser så bra! (inte jag, men andra)

Ursprungligen av martin_stenmark:

Ni ska uppdatera? Ok, jobba på dessa missar. Det där grå/vita teckensnittet på vit bakgrund kanske inte är för lättläst, sen har vi den nytillkomna suddiga texten. Hjälp de som inte ser så bra! (inte jag, men andra)

"Fixat" på så sätt att den där menyn inte finns längre i 6.0

Björnström: Sök-rutan har samma fenomen, fixat det också eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-25 19:22

Värst vad hemliga alla är då

Vi har inte spikat vilka tider som gäller imorgon men lanseringen bör bli sent på kvällen om det blir "som vanligt"

Kaffekoppen i handen och inloggad. Nu ska vi bara försöka väcka Belak och sätta igång

Vi siktar på att vara klara 18.00 men blir säkert försenat till 20.00. Så titta in vid 22 ungefär

Ursprungligen av Björnström:

Vi siktar på att vara klara 18.00 men blir säkert försenat till 20.00. Så titta in vid 22 ungefär

Alltså färdigt vid midnatt, eller lagom till frukostkaffet.

Reloadförsök konstant i fyra timmar? Värre än post-it-lapp i fruktaffären....

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-28 14:03

Skynda på någon gång då, slashasar!

Vi har hållit på sen i måndags

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-28 14:42
Ursprungligen av Björnström:

Vi har hållit på sen i måndags

Och inte är ni igång än, ujuj, det är ju det jag säger, Latarslen

jag förväntar mig att sidan ska vara helt nere fort som fan, så att den kan komma upp igen snabbare

Ursprungligen av bogg:

Och inte är ni igång än, ujuj, det är ju det jag säger, Latarslen

jag förväntar mig att sidan ska vara helt nere fort som fan, så att den kan komma upp igen snabbare

Vi har försökt undvika nertid så mycket som möjligt men när vi ska börja flytta filer osv kommer allt gå ner - var inte orolig. Nu ska jag inte babbla mer med er och jobba istället så vi blir klara

Lycka till!

  • Medlem
  • 2006-05-28 15:28

Det här var nog den tråd i 99mac:s historia som har flest ";)"

Bevaka tråden