Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej välja automatisk processorhastighet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag går in under energi sparare så kan jag inte välja "Automatiskt" under processor hastighet. Jag kan alltså bara välja mellan låg eller högsta. Hur kan detta komma sig?

Jag märkte att det är annorlunda på MacBook Pro mot vad det var tidigare:
När du ändrar inställningarna så ändras bara hårddiskvila och skärmsläckning. Processorhastigheten anpassas automatiskt när du kör datorn och kan inte ställas in som man kunde med PowerPC processor.

Hmm ja har alltså en PowerBook 17" 1ghz alu.

aj, aj, aj - fel svar således...

Finns det ingen som kan svara på denna fråga här inne?

Möjligen är det fel på behörigheterna så det kan löna sig att köra "Skivverktyg" och reparera behörigheterna - starta sedan om och se om fler val dyker upp.

Hmm har provat o det kommer fortfarande inte upp

Skapa en ny användare eller kasta alla filer med innehållet; com.apple.systempreferences >> Starta om.

Har nu testat att slänge pref filen, om det är filen som ligger under min användare? Har också provat göra en ny andvändare med den gammla sparad. Trots detta fungerar det fortfarande inte.

Det som gör mig till ett ännu större frågetecken är att på polarens powerbook finns inte ens funktionen "högsta, lägsta samt automatiskt" ens som tillval?? Det verkar helt sonika som att olka maccar har olika funktioner för detta. Även bland Powerböckerna...?

1
Bevaka tråden