Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dashcode läckt på nätet av misstag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-25 12:27

Är det bara att installera nu eller?

http://mac.feber.se/2006/05/dashcode_har_sl.html

Det beror väl på vilka skrupler man har. Ungefär som med front row på de maskiner som inte har det installerat...

Någon som har koll ifall DashCode nedföljer i nya xCode 2.3?

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Någon som har koll ifall DashCode nedföljer i nya xCode 2.3?

Nej, det gör det inte.

Någon som hunnit testa DashCode?

Ursprungligen av johan_fbg:

Någon som hunnit testa DashCode?

Jag har hunnit testa det lite och det är fortfarande lite instabilt. Men det är enkelt uppbyggt och är lätt att förstå sig på.

Ja, men bara flyktigt, verkar finnas stöd för det mesta i det f.ö.

Får se när jag har lust att leka lite med widget-fipplandet senare.

Vilken nivå ligger det på? Är det så enkelt och intuitivt att Lunarstorm-Emma och pensionärs-Esther kan lära sig använda det, eller är det mycket kodning som gäller? Just möjligheten för "vanliga" människor att kunna skapa egna widgets borde vara mycket attraktivt för Apple i switchpropagandan, ungefär som att vem som helst kan göra en websida idag, mha olika användarvänliga program.

När det väl fungerar fullt ut så kommer det nog passa alla. Finns mallar för Countdown och Bloggar som ska göra det enkelt att komma igång. Men jag har inte lyckats. Min countdown visar bara NaN när jag har stält in rätt datum, och jag får inte upp några rss-strömmar heller.
Men behöver man XCode installerat för att köra fullt ut? Kan vara där det felar, men då felar också iden om att lunar-emma ska kunna göra egna widgets...

1
Bevaka tråden