Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MacBook Pro i USA?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förutom att tangentbord och Mac OS X blir på engelska, klarar datorn av 230V 50HZ ?
Om inte... kan man byta ut hela sladden/kontakten på MacBook Pro så att man slipper
ha med sig en reseadapter eller liknande hela tiden? Om det är möjligt, kostar det skjortan?
Finns det något mer jag bör tänka på eller som kan uppstå som problem, innan jag beställer?

otroligt tacksam för svar...

Tangentbord, modemsladd och stiftens utformning på strömadaptern är det som skiljer. Inget annat. Transformatorn är universell och klarar 50/60 Hz 110-240 V. Du måste dock skaffa en 39-kronorsplugg så du får in de amerikanska stiften i vägguttaget. Apple säljer också egna adapters för ändamålet.

/M

Man använder samma strömadapter här, det är bara en liten kontakt du byter på själva adaptern. Eller använder en plugg som gör att de amerikanska stiften passar i våra uttag.
Jag vet inte om du får Mac OS på svenska, kan vara bra att kolla att den är universell så du kan välja språk (såvida inte engelska är helt ok förstås).
Om du har möjlighet att välja var du handlar kan det vara idé att göra det i en stat med låg VAT, hellre New Jersey än New York t.ex.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-05-25 12:04

Mac OS X är inga problem, du kan välja svenska vid installationen vad jag vet. Gör en sökning på "köpa" och "USA" och läs i alla trådar som redan finns om att köpa dator i USA så får du snabba svar.

Nu har jag läst en hel del andra trådar, och alla tar ju upp samma saker mer eller mindre
suddigt. Så jag vet inte, det verkar jäkla krångligt det där och det är svårt att få helt klara
svar eftersom alla har olika syn på saken!

Finns det någon här som redan har köpt i USA? Hur gick det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-27 22:00

Funkar kalas. Enda jag gjorde var att klippa kontakten pa natsladden och satt pa en svensk kontakt sen var det bara att tuta och kora

Sen kan du mappa om tangentbordet sa att Option-[ blir å, Option-' blir ä och Option-; blir ö (det ar de tangenterna som ar åäö pa ett svenskt tangentbord. Du skulle kunna skippa Option tangenten och bara gora om tangenterna, men jag kodar ratt mycket och anvander [;' mer an åäö, sa det gar fortare for mig att ha det sa.

1
Bevaka tråden