Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har släppt xCode 2.3!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-23 22:03

Nu har Apple släppt 2.3, och det verkar som att Intel släppt till en del ny mjukvara!

Läs här!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-23 22:35

Yippie!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 17:32

Hurrar utan att veta riktigt varför!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-05-24 17:37

Av releasenotesen att döma var det väl inte mycket att hurra för, men det är ju kul att du är glad.

Det hade varit kul med gcc uppdaterat till version 4.1 istället för 4.0.1 som det blev nu. Dessutom känns det som om en ny installerare bör komma så att man slipper ladda hem 915 MB komprimerat för att uppdatera i mitt fall drygt 180 MB.

Hittills har det rullat på fint i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-24 18:50

Bytet från Stabs till DWARF för debugsymboler är efterlängtat. Ska genast byta i alla mina projekt.

Ett citet citat från xcode-users listan:

Ursprungligen av Allen Cronce @ xcode-users:

And the size of the debug binaries are also much, much smaller. For example, our 460 meg debug static library dropped to 19 meg. And because overall sizes are reduced, the strain on the OS is a lot less. No more frantic VM swapping during builds. I can actually use other applications while building now!

http://lists.apple.com/archives/xcode-users/2006/May/thrd7.html#00640

Är det någon som har koll på om man kan sätta breakpoints i en "utomstående" editor, typ SubEthaEdit? Det gick iaf inte med version 2.2, då var man låst till Apples egna inbyggda redigerare...

EDIT: Kan inte prova eftersom jag inte har min MBP längre... =/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-24 23:03

Sitter och installerar min nya, fina, fräsha MacBook Pro 2,16 nu. Ska testa så fort den snurrar och SEE+Xcode är installerat.

Ursprungligen av kent:

Sitter och installerar min nya, fina, fräsha MacBook Pro 2,16 nu. Ska testa så fort den snurrar och SEE+Xcode är installerat.

Sweet! Jag är så sugen på en, efter två stycken knasiga 2,0:or som nu är returnerade... funkar den fint? Ser med spänning fram mot SEE + Xcode, det hade varit toppen om det funkade!

1
Bevaka tråden