Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll vs "fjärrkontroll"..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OK, det här är aningen töntigt men ni har nu blivit varnade! Tråden länkar till en bild som kan anses som stötande av vissa medlemmar..

Nåväl, av en händelse lånade jag en bärbar PC (HP Pavillion) av en kompis häromdan. (Ja, den är äntligen tillbakalämnad!) På datorns vänstra sida fanns en ficka för en liten(?) fjärrkontroll. Så här ser den ut: http://student.mh.luth.se/setdan%2D3/hp_fjarr.jpg

Vad tusan ska man med alla dessa knappar till? Notera särskilt knappen för utskrift i nedre vänstra hörnet!

Någon som vill byta sin Apple-fjärr mot den här, urk - gräsliga från HP? Hur kan de ens sälja sånt här?

Tyckte ärligt talat att det var en av de snyggare fjärrkontroller jag sett. Visst, Apples är mer stilren och snyggare, men jämfört med många andra verkar denna klart trevlig.

Dessutom så kan man förvara den i datorns PC-cardplats, vilket jag förmodar att man inte kan göra med Äppelditon.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 23:02

Jag la min Apple Remote bredvid en liknande tingest från Compaq idag, läskigt.

Urk, ser ut som något följde med videokamror i början på 90-talet. Ska man flytta på datorn kan man väl stoppa ner fjärrisen i fickan eller något. Använder man PC-cardplatsen vill man väl inte slösa bort den på en fjärr?

Fick använda en sådan till en pressentation här om veckan. Den var lite äcklig att hålla i och jag gillar inte den typen av knappar. Inte heller den mest optimala designen då jag letade igenom den uppifrån och ner och tryckte på tex. (>>)-knappen innan jag hittade pilen som byter slide i powerpoint, inte det man vill när man står framför 30 pers och ska övertyga läraren om att man är påläst om kärnkraft

Jag har visserligen inte testat apples fjärr. men jag antar att den har lite mer iPod-känsla.

1
Bevaka tråden