Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.2.1 via Software Update

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-16 23:40

Uppdatering: Nu finns uppdatering 10.2.1 att ladda ner och installera via Mac OS X Software Update

Info på Apples sida

På Apples knowledge base kan man idag läsa om MacOS X 10.2.1. Uppdateringen till Jaguar som vi alla väntat på. I denna uppdatering så har dom åtgärdat några av de buggar som existerade i den släppta versionen av Jaguar (10.2).
Den finns inte på software update än men borde komma ut när som helst.
Vill ni läsa om vad som är nytt så kolla på sidan ovan.

/glemme

ps, tack till mr_oop för tipset.

[ 18 September 2002, 23:00: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Document 107036 Not Found

The article you´re looking for could not be found. Please either start over and ask another question, search Apple´s Knowledge Archive, or visit the Discussion area.

The Knowledge Archive contains technical information for older Apple Products. Apple´s Discussion Forum area allows you to search previous customer questions and answers, or post a new question which may be answered by other Apple customers, or Apple Representatives.

Build-numret bör vara 6D50 eller senare då 10.2.1 väl släpps.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 03:03

"Uppdateringen till Jaguar som vi alla väntat på."

Uppdateringen * av * Jaguar menar du va? För oss med 10.1.5 är väl hoppet ute, vi måste ju köpa en uppdatering? Tarvligt, tycker jag (fortfarande).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 10:30

Skrivfel.. Man skall inte skriva nyheter när man är trött. Men tydligen har dom ju tagit bort sidan.. =/

/glemme

MacNN skriver följande om just detta:
Apple jumps the gun with 10.2.1 KB posting
In what seems to be an accidental publication, Apple effectively announced the upcoming release of Mac OS X 10.2.1 with a Knowledge Base document outlining the changes in the revision. The document, which is no longer available, outlined countless modifications

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 22:22

Nu har den kommit 10.2.1

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 22:27

"The 10.2.1 Update delivers enhancements and improvements to the following applications, technologies and components: Mail, Image Capture, Help Viewer, graphics, printing, networking, Rendezvous, Kerberos, USB, FireWire, SCSI device compatibility and includes additional Digital Hub peripheral device support."

16,9 MB !

[ 18 September 2002, 22:28: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 22:48

Det är 6D52

Det verkar som Quartz Extreme har fått sig en duvning i 10.2.1!!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-18 23:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Falkman:
Det verkar som Quartz Extreme har fått sig en duvning i 10.2.1!!!

vad har hännt då!?

  • Medlem
  • London
  • 2002-09-19 17:33

Jag vill varna för att installera 10.2.1! Jag har problem med att koppla upp mig till servrar efter uppgraderingen.

Väntar otåligt på en fix...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: e7jonas:
Jag vill varna för att installera 10.2.1! Jag har problem med att koppla upp mig till servrar efter uppgraderingen.

Väntar otåligt på en fix...

Konstigt. :rolleyes: För mig har det blivit bättre. "Anslut till server"-funktionen i Finder fungerar bättre än förr. Den hittar servrar snabbare, och stödet för ftp-servrar är bättre.

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: e7jonas:
Jag vill varna för att installera 10.2.1! Jag har problem med att koppla upp mig till servrar efter uppgraderingen.

Väntar otåligt på en fix...

Well, olika personer runt om i världen har alltid fått problem av olika slag när dom har installerat någon uppdatering. Alla System i historien.

Jag har inga probs förhuvudtaget med att koppla upp mig till några servrar.

Men inte har de lyckats fixa en modul för NIS-inloggning till Directory Services än. Nyinköpta dual 867-burken fortsätter alltså sin karriär som sextontusenkronors-fotpall... *suck*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-19 21:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel K:
Men inte har de lyckats fixa en modul för NIS-inloggning till Directory Services än. Nyinköpta dual 867-burken fortsätter alltså sin karriär som sextontusenkronors-fotpall... *suck*

Har du skickat feedback till Apple om detta?

  • Medlem
  • London
  • 2002-09-20 07:43
Citat:

quote: Well, olika personer runt om i världen har alltid fått problem av olika slag när dom har installerat någon uppdatering. Alla System i historien.

Jag har inga probs förhuvudtaget med att koppla upp mig till några servrar.

Ja, men jag har fått samma problem på tre datorer, dom tre som jag har uppgraderat. Att få fel på en är okej, men tre?



[ 20 September 2002, 07:45: Meddelandet ändrat av: e7jonas ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-20 09:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: e7jonas:
Jag har problem med att koppla upp mig till servrar efter uppgraderingen

Vad är det för servrar du har problem att koppla upp dig mot?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Acke:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel K:
Men inte har de lyckats fixa en modul för NIS-inloggning till Directory Services än. Nyinköpta dual 867-burken fortsätter alltså sin karriär som sextontusenkronors-fotpall... *suck*

Har du skickat feedback till Apple om detta?

Det är ett känt problem; Apple drog in NIS-stödet i och med 10.2. I tidigare versioner gick det att via terminalen lägga upp datorn i en NIS-domän och sedan använda nätverksinloggning via NIS för att logga in på datorn. Darwin i sig klarar det, men problemet är att inloggningen i Mac OS X 10.2 och högre inte längre klarar det.

Riktigt kasst av Apple eftersom massor av institutioner på universitet runtom i världen är helt beroende av just NIS. Dessvärre går det inte heller att nedgradera nya Powermacar till 10.1.x, så Apple lär inte få så värst många nya Macar sålda till universitetskunder tills de fixat det...

1
Bevaka tråden