Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckades synca Nokia 9300!:))

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I dag är jag en lycklig man.
Jag har tidigare försökt "hacka" min Ibook genom att ändra i metaclassfilen men utan resultat.
Sen hittade jag ett färdigt installationsprogram som utgav sig för att klara biffen.
Men tji , men jag lusläste allt jag kunde och så insåg jag att den firmware som jag hade som var 4.53 nånting hade en efterföljare.
En efterföljare som fixar rätt mycket buggar.
Så jag kollade på Nokias hemsida vem i min stad som skötte sånt och ringde dom.
Dom berättade att uppgradera var gratis och att det gick på garantin.
Så i morse lämnade jag in den och hämtade den på eftermiddagen.
Det var spännande att dra gång alltihop , började med att radera den gamla parkopplingen och ställde in en ny.
Och plötsligt gick det att kryssa i alternativen synca kalendern och kontakter.
Isync drog igång och Isync agent hämtades hem.
Men den funkar ju inte men jag installerade den ändå på telefonen så Isync agent tror att den
befinner sig i en Symbian 60 telefon men den är ju i en Symbian 80 och det är ju det som är vitsen!:))
Sen syncade jag och allt funkade alldeles perfekt!
Så nu känner jag mig ganska lycklig!:)

Ett tack även till dig okände som gjorde "hackprogrammet" som fixade allt!

Här är förresten länken till programmet!
http://matcatastrophe.com/?page_id=33

Jag vet ju inte om det är det som fixat det eller om det är ändringen i metaclass.pls som fixade
det , jag har ju utfört båda grejerna.
Det kan också vara så att programmet ovan skriver om metaclass.pls så att det är samma sak fast automatiserat så att säga!

skumt, jag fick det att funka med det här programmet men efter en apple uppdatering så försvann min nokia 9300 från isync. den hittar min nokia när jag söker efter den via bluetooth och den säger att jag kan lägga till den. men, när jag gör detta så säger den att det är en unknown phone. är inte detta skumt? måste jag nollställa min nokia 9300 och göra en omsynkronisering?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-24 12:23

Antagligen har uppdatering skrivit över dem ändringar som hacket ovan gör. Du kan ju pröva installera hacket igen...

jag har försökt flera gånger men det funkar inte. ständigt samma problem. sjukt irriterande.

Enligt den som gjorde hacket ska det ju fungera "out of the box" med nya iSync, 10.4 och uppdaterad 9300/9500. Har du uppdaterat de delar som måste uppdateras? Har man använt hack kan man behöva installera om för att bli av med hacket.

Senast redigerat 2006-05-26 10:28
  • Oregistrerad
  • 2006-06-18 23:07

Jag har nu provat alla dessa råd OCH det som står i apple-thread'en. Snälla någon hjälp mig. Jag har en ny iMac intel och en ca 6 månader gammal nokia 9300. Jag lyckas inte ens få in iSync agenten på Nokian, i övrigt samma fel som anders gbg har ovan.

Vilken telefon är bästa alternativet till Nokia 9300 om man vill synkka fritt med iMac och nya MacBook?

jag fick det att funka tillslut, genom att köpa ett tyskt program. suck. men det kostade bara 10 euro så ok. skönt som tusan.

http://www.novamedia.de/sync/index.html

Det är mera sport att fixa det själv , och gratis dessutom!:)

Allvarligt talat så minns jag nu att det var tvunget att Nokian har senaste uppdateringen dvs firmwaren.
Jag lämnade in min telefon och fick det gratis uppdaterat , man får tydligen det en gång.

1
Bevaka tråden