Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell börjar sälja iPod!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacNN skriver att Dell ska börja sälja Windowsversionen av Apples iPod:

Dell to sell Apple iPod
Wednesday, October 30, 2002 @ 2:10pm

Dell Computer will be carrying the Windows version of Apple´s iPod, according to c|net. "Yep, Dell is reselling iPods," Apple said in a statement, "We are delighted to offer our 5GB, 10GB and 20GB iPods for Windows through Dell´s direct retail channel. iPod has been a big success to date, and we would like to make it even bigger."

  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 22:34

Logiskt.

Dell kan inget om mp3 spelare. De vet ofta vad som blir en storsäljare och väljer det bästa.

Samtidgt så kan det vara en chans för alla macevangalister att få in slag under bältet på PC sidan.

Apple är duktiga på hårdvara och vet hur det skall förpackas för att säljas optimalt!

Sant, jag var nästan lika impad av kartongen som jag var av själva iPoden, det är ju kul att även pcanvändare får del av den lyxen...

Undrar hur det är med marginalerna? Det har ju snackats en del här om att Apple inte ger återförsäljare så bra marginaler... men det kanske bara var här i Sverige?

En annan som börjat sälja iPod i USA är Target. I sina 1148 affärer har Apple placerat en iPod som folk kan testa. Think Secret rapporerade om det och nu verkar det vara officiellt, läs mer hos MacNN.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 22:54

Om jag förstår saken rätt så har Apple ganska bra marginaler själv. Däremot ÅF har små och riktigt dåliga marginaler. Prutmånen är liten om inte Apple går in och subventionerar en ÅF som ahr en stor order.

Jag håller tummarna och hoppas att Apple kniper viktiga marknadsandelar. När användarna upptäcker iPoden så finns det en naturliga koppling till Apple.

Det här är en förstanyhet! Jag flyttar!

Jag har visat iPod för Windows-användare och köpsuget växer i dem.

Nu när den erbjuds via Dell ska jag genast se till att den kommer med i Hem-PC-erbjudandet. De vägrar att ta med Mac men iPod kanske får slikna med nu när Dell ska sälja. Ett steg i rätt riktning.

[ 31 Oktober 2002, 00:56: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Tyder ju på att iPod är den bästa MP3 spelaren.
Dessutom skulle detta kunna resultera i billigare iPods på sikt. Större volymer = lägre priser. (efterhand)

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-10-31 11:47

Angående personalköp så är det synd att RSV inte tillåter just MP3-spelare att ingå i kringutrustningsbiten. Fast iPoden borde väl kunna slinka med som extern HD?

Så bra

det måste tolkas som ett gott - om inte det bästa betyg den kan få

  • Oregistrerad
  • 2002-10-31 12:55

Hur använder man optimalt en iPod med en PC förresten, kör man Mediaplayer eller något speciellt program? För iTunes finns väl knappast i PC-version?

Kul nyhet hursomhaver, det sprider ett nytt anseende kring Apple´s namn.

Nackdelen med att iPod nu också säljs till Windows är att man inte längre kan skilja Mac och PC-användare på stan. Det händer ofta att man ser de vita "hörlurarna" i okända människors öron, på tåget eller när man går på stan. Förr kunde man alltid konstatera; "Ah, en förnuftig människa, en Macanvändare!" Man kunde ta sig tid och byta några meningar med varandra, det var ju en medlem ur Mac-familjen. Nu har dock PC-användare också fått tillgång till iPoden, vilket har omöjliggort att identifiera Macanvändare, trots den vita hörluren i örat.

Men tro nu inte att ovanstående är något stort problem för mig. Jag är givetvis lika glad som alla andra att PC-folk får chansen att "bita i det söta äpplet", och ta del av "våran" iPod. Det är ju trots allt den bästa MP3-spelaren på marknaden!

/M

[ 31 Oktober 2002, 13:03: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Dom vita hörlurarna vill man ändå inte använda...

Tänkte tillägga att här i Sverige så säljer postorderjätten Dustin Apples iPod. Den finns inte med i katalogen (vilket är synd!) men på webben kan man hitta den, både för mac och pc samt tillbehör till den. Följ den här länken för att se detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-31 13:09

Det är bra. Det är en Apple-logga på produkten. De håller loggan i handen, vilket kommer att infektera dem med Apple-viruset. Folk på arbetsplatserna kommer att säga:

"-Jössen vilken cool MP3-spelare! En sån måste jag ha. Vad är det för märke - Sony eller?" Och sedan sprids ryktet om Apples utmärkta mediaprodukter för musik, foto, form och video.

Undrar bara vad Steve fick göra för att få fram en överenskommelse med Dull. Vad står det i det hemliga avtalet?

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-10-31 13:53

Tråkigt då att det måste vara den absolut mest diskreta logotypplaceringen någonsin på en Apple-produkt...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2002-10-31 16:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Hur använder man optimalt en iPod med en PC förresten, kör man Mediaplayer eller något speciellt program? För iTunes finns väl knappast i PC-version?

Kul nyhet hursomhaver, det sprider ett nytt anseende kring Apple´s namn.

Det är väl MusicMatch man använder...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-11-04 16:35

Jaha, det verkar som om det skiter sig för europa.

http://maccentral.macworld.com/news/0211/04.dell.php

Hoppas det bara är ett rykte....

Tror faktiskt att dom bara är ute efter att bli förknippade med ett varumärke som har ett högt renomé - Michael Dell och Steve Jobs kan nog fortsätta att kasta paj på varandra. För Apple kan väll knappast gått med på att plocka bort sin logga på iPoden ???

1
Bevaka tråden