Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple + Nike = sant?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blir det något samarbete?

För att förtydliga lite för dem som inte läst om detta tidigare, så är det väl detta ryktet som chribb avser:

http://www.macrumors.com/pages/2006/05/20060523003420.shtml

  • Oregistrerad
  • 2006-05-23 14:10

Tack så mycket. Det var exakt det jag pratade om.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-05-23 18:46
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-05-23 18:53

Oj, det var ett nytt grepp. Stegräknare och sånt har ju funnits länge men intressant idé att kombinera dem med iPoden och låta den hålla kolla på informationen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-23 19:35

Nästan så att man får lust att köpa nya skor mm och börja springa

Bra samarbete tycker jag. Man blir ju sugen på att springa helt plötsligt

Vet den där grejen hur långt jag sprungit?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-23 19:54

Undras om den verkligen kan mäta hur lång sträcka man sprungit - hur skulle det i så fall fungera? Inbyggd GPS typ?

På en vanlig stegmätare måste man ju ställa in sin steglängd vilket ju inte ger någon exakt mätning av den sträcka man promenerat/sprungit

Kanske att den räknar ut tid+acceleration för att ta reda på hur långt den förflyttat sig, det skulle nog inte vara omöjligt att göra en sådan mätning och uträkning, men däremot bli svårt att få exakt på längre sträckor då även små fel multipliceras.

Intressant idé, men synd att det var Nike. Mina fötter och min löpstil är nämligen helt inkompatibel med Nike-skor.
Är de där skorna speciella på något annat sätt än att de har plats för den där sensorn? I annat fall borde man kunna fixa fast den på vilken sko som helst.

En annan fundering ang. sensorn är att om den känner av acceleration så borde man inte behöva sätta den i skon alls. En ficka borde väl funka lika bra?

Skapade en nyhet om detta.
Vi kan fortsätta där http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=98258

1
Bevaka tråden