Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen ny MacBook Pro 12"

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-22 16:47

Vad jobbigt om det är sant, vill ju ha en!

http://yourtech.typepad.com/main/2006/05/its_official_no.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 16:53

Ja det var ju på ett sätt trist. Hade gärna sett en ny MacBook Pro 12" widescreen, men bara om den hade blivit en riktigt liten och lätt dator. Kan det inte vara så att de väntar tills ännu strömnsnålare processorer kommer? Jag väljer att tänka så iallafall...

Ursprungligen av acke:

Ja det var ju på ett sätt trist. Hade gärna sett en ny MacBook Pro 12" widescreen, men bara om den hade blivit en riktigt liten och lätt dator. Kan det inte vara så att de väntar tills ännu strömnsnålare processorer kommer? Jag väljer att tänka så iallafall...

Varför vill man att en liten skärm är widescreen? Det betyder ju bara att den är lägre. Jag tänker på dessa märkliga DVD-spelare som har stora döda marginaler i över- och underkant, bara en massa plast. Ja, iMac G5 för den delen, massor av död yta där det kunde funnits nyttig skärmyta. Att en stor skärm, som redan är hög nog, breddas, det är "wide", men att en liten skärm snävas till i höjdled är bara "low".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 07:43
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Varför vill man att en liten skärm är widescreen? Det betyder ju bara att den är lägre. Jag tänker på dessa märkliga DVD-spelare som har stora döda marginaler i över- och underkant, bara en massa plast. Ja, iMac G5 för den delen, massor av död yta där det kunde funnits nyttig skärmyta. Att en stor skärm, som redan är hög nog, breddas, det är "wide", men att en liten skärm snävas till i höjdled är bara "low".

Med syfte på dina synpunkter på nya iMacen; död skärmyta? Var ska själva datorn vara då? Den sitter bakom skärmen och framför allt under själva skörmen. Har du över huvud taget sett den nya MacBooken?
Du kanske skulle vilja ha en kvadratisk skärm?

En Book kan vara bärbar eller flyttbar.
Endast 12" är bärbar, klart det kommer en.:D

Ursprungligen av Konrad:

Du kanske skulle vilja ha en kvadratisk skärm?

Den ska ju självklart vara oval, vad annars?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-22 16:55

Vad är det för fel på MacBook?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-22 17:10
Ursprungligen av Konrad:

Vad är det för fel på MacBook?

Den är större än tidigare 12"

Dessutom tyngre

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-22 17:18

Jag tycker det är knaon att de inte släpper någon 12" MacBook Pro.

Då ökar ju chanserna att vi får se en riktigt portabel 10" eller 11" MacBook Pro. En sån vill jag ha. Gärna med 1-1.4 ghz Intel ULV-processor och riktigt bra batteritid.

Jag skulle gärna vilja ha en 10'- eller 11' Macbook pro då jag vill ha min dator så liten som möjligt. Vill man ha mer skärmyta så kan man ju alltid köra med extern skärm (vilket jag gör på min PB 12').

Tycker det är dumt av Apple om de inte kommer att ha någon bärbar under 13'. Macbook är säkert bra, men den är både större och tyngre (och fulare) än PB 12'.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 18:47

Hur mycket jag än gillar min PB 12" så inser man ju hur svårt det skulle vara att rättfärdiga en MBP i samma storlek. Den skulle ju få i princip identiska specifikationer som MacBook med den enda skillnaden att den finns i aluminium-chassi.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-05-22 21:07
Ursprungligen av vanilj:

Hur mycket jag än gillar min PB 12" så inser man ju hur svårt det skulle vara att rättfärdiga en MBP i samma storlek. Den skulle ju få i princip identiska specifikationer som MacBook med den enda skillnaden att den finns i aluminium-chassi.

Nejrå, MacBook är på tok för tung! Gör en MacBook Pro med 10-12" widescreen 1280x800 och 1cm tunn med en vikt på 1kg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 21:39
Ursprungligen av Jetwash:

Nejrå, MacBook är på tok för tung! Gör en MacBook Pro med 10-12" widescreen 1280x800 och 1cm tunn med en vikt på 1kg

Då skulle den nog inte kunna ha bättre specifikationer än MacBooken och skulle således inte vara någon MacBook Pro... Eller hur tänker du?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 01:29
Ursprungligen av vanilj:

Då skulle den nog inte kunna ha bättre specifikationer än MacBooken och skulle således inte vara någon MacBook Pro... Eller hur tänker du?

MacBook har ju redan slagit den stekheta pipmaskinen MacBook Pro i en del tester. Skit i namnen Apple, bygg en kraftik dator som man kan ha i famnen och bygg en annan mindre som är portabel på riktigt. Sortimentet de har nu är bedrövligt, att datorerna dessutom inte fungerar är katastrof.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 07:00
Ursprungligen av JockeBo:

Sortimentet de har nu är bedrövligt, att datorerna dessutom inte fungerar är katastrof.

Vad är det för skitsnack? Vad är det för fel på sortimentet? Det har kommit ut en del defekta maskiner, men de allra flesta fungerar perfekt. De som fått burkar som är felaktiga basunerar ut det i olika fora. Då är det lätt att få för sig att alla är felaktiga, men så är det inte.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-05-22 22:07

Tjaa vem vet...eftersom vi bara spekulerar så tänkte jag att om de gör en mindre tunnare och lättare MacBook Pro så blir den garanterat dyrare än MacBook. Mindre ultraportabla datorer är ju alltid dyrare p.g.a mindre efterfrågan och dyrare+mindre komponenter. Dock inte sagt att den skulle ha sämre specifikationer, de kanske trycker in ett maffigt ATI chip? Mer minne, backlit tangentbord etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 22:14
Ursprungligen av Jetwash:

Tjaa vem vet...eftersom vi bara spekulerar så tänkte jag att om de gör en mindre tunnare och lättare MacBook Pro så blir den garanterat dyrare än MacBook. Mindre ultraportabla datorer är ju alltid dyrare p.g.a mindre efterfrågan och dyrare+mindre komponenter. Dock inte sagt att den skulle ha sämre specifikationer, de kanske trycker in ett maffigt ATI chip? Mer minne, backlit tangentbord etc.

Spekulera kan man alltid göra Jag försökte vara realistisk...

1
Bevaka tråden