Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur rolig är äldre powerbook g4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag funderar på att köpa en lite äldre powerbook, cirkus 800-1000mhz, så jag undrar hur fasansfullt/jobbigt/behaglig/trivsamt är det att 'jobba i tiger' med en sådan?
hur mycket ram ska man ha, räcker 768mb eller är 1gb minimum?

jag pysslar inte med några tyngre övningar, mest nätbläddrande, matlabbande och en och annan java-petitess och jag har tid att vänta på mina kompileringar men det är viktigt att gränssnittet är kvickt och responsivt. (speciellt vid nätbläddreriet.)

alla åsikter och vinklar välkomnas!

Mycket ram och du kommer bli mycket nöjd

Minst 1Gb samt snabb disk är vinnarkonceptet för en responsivt GUI.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-22 14:17

jag tyckte 768 på en ibook g4 1,2ghz gick jättesmidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 14:27

Maskinerna du pratar om ska inte ha några problem att köra Tiger. Lite extra RAM-minne gör att det går ännu kvickare, men det verkar gälla även nyare macar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-22 16:06

Köpte nyss en gammal Quicksilver, G4 867 Mhz, 1,25 GB Minne, 2 st 80 Gigs diskar kopplade med gamla ATA-66 gränssnittet. Den flyter på med Tyger mycket bättre än jag hade väntat mig. trodde att diskarna med ATA-66 skulle söla ner allt, men det gick fint det.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-22 17:02

Köpa min?

Jag är på gång att sälja min Powerbook titan för uppgradering till macbook pro.
Jag har en PowerBook 15" titan 1ghz, 1gb ram, 100gb hårddisk superdrive

Ge mig ett bud om du vill så ska vi se

Jag brukar sitta på en 12' Powerbook G4 867Mhz och 640MB RAM. Funkar riktigt bra med Tiger, faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-22 18:32

har en 1 ghz pb 12" med 768 (nyss uppgraderat) och är hur nöjd som helst, ingen macbook för mig på ett bra tag (känns det som nu iaf .... )

1
Bevaka tråden