Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför går det inte att logga in...?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-19 20:27

På senaste tiden har det blivit svårt att logga in här, det studsar tebax liksom hela tiden. Jag måste skriva in namn och lösenord minst tre ggr innan jag kommer in. Beror det på min dator eller är det så för alla numer?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-19 20:31

Det är nog för att Sheriffen ska vara säker på att det är du. D;-)
Jag loggar aldrig ur, det är bara att surfa in på sajten så är man inne.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-19 20:46

Meh! Det går ju inte, man blir ju utloggad efter en timma om man inte är aktiv juh!

  • Medlem
  • 2006-05-19 20:49
Ursprungligen av Picasso:

Meh! Det går ju inte, man blir ju utloggad efter en timma om man inte är aktiv juh!

Du får väl bli mer aktiv och skriva hela tiden (det borde junte va nåt problem för dig att ordbajsa lite... )

Ursprungligen av Picasso:

Meh! Det går ju inte, man blir ju utloggad efter en timma om man inte är aktiv juh!

Det stämmer inte - är du inloggad är du inloggad "för alltid".

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-20 02:14
Ursprungligen av Björnström:

Det stämmer inte - är du inloggad är du inloggad "för alltid".

Näe....så är det inte! När jag loggat in och går och lagar mat eller nå´t som tar en stund att utföra så är jag utloggad efter en timma. Tråkigt att hålla på att logga in stup i timman! Varför är det så?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-19 20:54

Hmm...ordbajsa jag ganska bra på, men det är väl inte riktigt rätt forum för det misstänker jag.
Att vara aktiv här är också svårt för jag är en fullständigt teknisk idiot, det enda jag kan vara aktiv med är att ställa korkade frågor. Jag måste t.o.m tänka innan jag ställer dem.

Jag känner igen det där.. Dock så besöker jag sidan så ofta att jag inte blir utlogad

Ursprungligen av Picasso:

På senaste tiden har det blivit svårt att logga in här, det studsar tebax liksom hela tiden. Jag måste skriva in namn och lösenord minst tre ggr innan jag kommer in. Beror det på min dator eller är det så för alla numer?

Jag har också upplevt problemet som jag gissar beror på en serverinställning vi gjort som "cachar" alla php-sidor. Det gör att servern går mycket snabbare men vissa saker strular. Testa logga in och börja surfa runt i forumet - för mig blev jag inloggad automatiskt då.

I mitt fall följde jag en länk jag fick i mailen. Loggade in två gånger, fungerade inte. Gick tillbaka till mailprogrammet och klickade på en annan länk och då var jag inloggad.

Så Martin har nog rätt, det är cachen som spökar lite. Prova att göra reload på sidan (Kommando + R i Safari och de flesta webbläsare) när du loggat in eller två gånger och du fortfarande får inloggningsforumläret.

Vi letar förstås efter en bättre lösning.

Jag blir också ofta tvungen att logga in på nytt. Trodde det skulle vara så.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 10:24

Jag har "Kom ihåg mig" ikryssat vid inloggningen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-20 10:27

Det kanske är en bra idé att göra! Nu fick jag skriva allt fyra gånger innan jag kom in...
Ska prova med command+r också.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-20 12:13

Vill bara säga att nu funkar det. T.o.m att vara inloggad "för alltid" (tror jag)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-21 16:38

har samma problem har testat allt.. men hjälper inte..

Inloggning krånglar på 99mac

Jag råkar ut för ett fruktansvärt irriterande problem när jag ska logga in här på sidan.
Jag kommer kanske in på 1 försök av tio, annars kommer bara den här blåa rutan upp där man kan skriva inloggnings uppgifterna igen. Jag har försökt hitta ett mönster varför det blir på det här sättet, om det är för att jag klickar med musen istället för enter, eller om det är för att jag trycker på "gå vidare" istället för att vänta.

Men inget av det här är något som sker hela tiden, utan det är som bara slumpmässigt att jag kommer in, eller inte gör det.
Jag kan försäkra er om att jag kan mitt lösenord klockrent, så det kan inte vara det.
Använder Firefox 1.5.0.3 på en winXP SP 2 burk.
Är det någon annan som har det här problemet?

Det är problem med cachen. Ladda om sidan (äpple + R i Safari) efter att du skickats vidare så ska det lösa sig.

1
Bevaka tråden