Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schlagerfestivals-hangout

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jamen vilken dag: Både hockey, och sen Carola i ESC!

Jag kollade just runt på lite bookmaker-resultat och Carola är favorit hos praktiskt taget alla. Visserligen tror jag att resultatet kan se annorlunda ut när väl östeuropa sätter igång och rösta, med deras faiblesse för hjärta och smärta, men spännande blir det.

Inte för att Carola exakt är min smak, men det går inte att låta bli att imponeras av den extrema vinnarskalle och professionalism hon har - helt makalöst! Jag tror hon också ikväll kommer att vara bäst när det gäller – som vanligt, får man väl tillägga.

Senast redigerat 2006-05-20 18:40

Jag är ovanligt oinsatt i ESC detta år - är det någon slags semifinal ikväll eller? Är jag underlig som inte bryr mig? (Missförstå mig rät; det är helt OK att bry sig, men jag har så himla svårt att engagera mig ).

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-20 15:28
Ursprungligen av Pegges:

Jag är ovanligt oinsatt i ESC detta år - är det någon slags semifinal ikväll eller? Är jag underlig som inte bryr mig? (Missförstå mig rät; det är helt OK att bry sig, men jag har så himla svårt att engagera mig ).

Semifinalen var i tordags. Tio länderar av totalt 23 gick vidare till finalen idag, och sverige med Carola var en av dessa tio.

Ursprungligen av Marco:

Semifinalen var i tordags. Tio länderar av totalt 23 gick vidare till finalen idag, och sverige med Carola var en av dessa tio.

Hoppla! Ja, det var det jäkligaste. :">

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-20 15:31
Ursprungligen av Pegges:

Jag är ovanligt oinsatt i ESC detta år - är det någon slags semifinal ikväll eller? Är jag underlig som inte bryr mig? (Missförstå mig rät; det är helt OK att bry sig, men jag har så himla svårt att engagera mig ).

Jag tror att semifinalen gick i onsdags eller torsdags och att det är Grande Finale ikväll. Men jag har haft fel förr.
Själv ska jag försöka hinna ifatt mina nerladdade TV-avsnitt.

(För långsam som vanligt)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 14:57

Både hockey och melodikonfestival?¿
Då finns det ju inget att se på teve i kväll.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 15:35

För min del räcker det med att läsa kvällblaskornas löpsedlar i morgon.
"Fel låt vann" kommer det att stå.
Carola blir utröstad för att de baltiska länderna har kompisröstat. Det säger i alla fall Bert Karlsson.

H E J A F I N L A N D !

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-05-20 16:20

Det finns bara ett val detta året och det är finska Lordi som spelar något som åtminstone ligger nära bra musik

Jag ska tom rösta för första gången pga Lordi! Det tycker jag ni ska göra också!

Ursprungligen av iggy:

Det finns bara ett val detta året och det är finska Lordi som spelar något som åtminstone ligger nära bra musik

Jag ska tom rösta för första gången pga Lordi! Det tycker jag ni ska göra också!

All musik som deltar är ju skäligen primitiv, men för min del handlar både hockeyn och ESC om den spänning som finns i att se en tävling där proffs, oavsett verksamhetsfält, presterar på toppen av sin nivå.

Ursprungligen av iggy:

Jag ska tom rösta för första gången pga Lordi! Det tycker jag ni ska göra också!

Hear hear. Jag närmar mig 30 men jag röstade för första gången nånsin nu under semifinalen i torsdags. Tre röster till och med! Jag hoppas ni alla hjälper till att ta hårdrock till första platsen i schlager-EM!

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-20 22:55
Ursprungligen av iggy:

Det finns bara ett val detta året och det är finska Lordi som spelar något som åtminstone ligger nära bra musik

Jag ska tom rösta för första gången pga Lordi! Det tycker jag ni ska göra också!

Samma här ! Jag har röstat på Lordi

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-20 16:30

Jag tänker varken se hockeyn eller melodifestivalen....
Utan den här:

21.00 Short cuts
Amerikanskt drama från 1993. Filmen följer en mängd olika människoöden. Här finns olika par, föräldrar, älskare och vänner vars öden korsas och snuddar vid varanndra. Inblickarna i samtida amerikansk vardag visar till exempel en hemmafru som säljer telefonsex samtidigt som hon matar sin baby, och en melankolisk clown som underhåller på barnkalas. I rollerna: Matthew Modine, Andie MacDowell, Jack Lemmon. Regi: Robert Altman.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-05-20 16:36
Ursprungligen av Picasso:

Jag tänker varken se hockeyn eller melodifestivalen....
Utan den här:

21.00 Short cuts
Amerikanskt drama från 1993. Filmen följer en mängd olika människoöden. Här finns olika par, föräldrar, älskare och vänner vars öden korsas och snuddar vid varanndra. Inblickarna i samtida amerikansk vardag visar till exempel en hemmafru som säljer telefonsex samtidigt som hon matar sin baby, och en melankolisk clown som underhåller på barnkalas. I rollerna: Matthew Modine, Andie MacDowell, Jack Lemmon. Regi: Robert Altman.

Den är visserligen grymt mycket bättre än något av de andra alternativen men den filmen är nästan söndertittad för min del. Tyvärr...

Ursprungligen av Picasso:

Jag tänker varken se hockeyn eller melodifestivalen....
Utan den här:

21.00 Short cuts
Amerikanskt drama från 1993. Filmen följer en mängd olika människoöden. Här finns olika par, föräldrar, älskare och vänner vars öden korsas och snuddar vid varanndra. Inblickarna i samtida amerikansk vardag visar till exempel en hemmafru som säljer telefonsex samtidigt som hon matar sin baby, och en melankolisk clown som underhåller på barnkalas. I rollerna: Matthew Modine, Andie MacDowell, Jack Lemmon. Regi: Robert Altman.

Jag måste säga att jag tycker den är klart överreklamerad. Helt ok, men inte alls särskilt märkvärdig. Vad gäller proffsighet så sätter jag Carola långt, långt högre

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 17:59
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag måste säga att jag tycker den är klart överreklamerad. Helt ok, men inte alls särskilt märkvärdig. Vad gäller proffsighet så sätter jag Carola långt, långt högre

Jag har ett signerat exemplar av Carolas album "Runaway" på vinyl. Hundraprocentigt garanterat ospelad, knappt ens tittad på. Vill du köpa? Dyrt bir det.:D

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-20 18:03
Ursprungligen av Konrad:

Jag har ett signerat exemplar av Carolas album "Runaway" på vinyl. Hundraprocentigt garanterat ospelad, knappt ens tittad på. Vill du köpa? Dyrt bir det.:D

Inte en så pjåkig skiva rent musikaliskt. Inga överraskningar, men bra ändå. (Dock taskigt ljud på trummorna genomgående)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 18:14
Ursprungligen av filuren:

Inte en så pjåkig skiva rent musikaliskt. Inga överraskningar, men bra ändå. (Dock taskigt ljud på trummorna genomgående)

Jag tycker att det är rena dyngan. Men om Carola vinner kanske jag kan kränga skiten på Tradera eler ebay.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-20 18:17
Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker att det är rena dyngan. Men om Carola vinner kanske jag kan kränga skiten på Tradera eler ebay.

Var inte den ospelad?

Ursprungligen av Konrad:

Jag har ett signerat exemplar av Carolas album "Runaway" på vinyl. Hundraprocentigt garanterat ospelad, knappt ens tittad på. Vill du köpa? Dyrt bir det.:D

Näpp, det skulle aldrig falla mig in att köpa en skiva med Carola. Musiken är alldelels för förutsägbar för min smak (vilket iofs gäller 99% av det populasen lyssnar på). Det förhindrar inte att jag tycker hon är fantastisk proffessionell och en suverän tävlingsmänniska, och på det sättet inspirerande

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 16:43

Jag tänker inte ens ha teven på. Semifinalen som jag såg fragment av i torsdags gjorde mig illamående.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-20 17:04

Sätt ändå på tv:n kl. 19.00 SVT1
Wallace & Gromit "Fel brallor"
Måste ses.....;)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-20 18:01
Ursprungligen av Picasso:

Sätt ändå på tv:n kl. 19.00 SVT1
Wallace & Gromit "Fel brallor"
Måste ses.....;)

Ha ha, den är ju en klassiker!
Jag har den på VHS någonstans, men tror nästan bandet är sönderspelat/utslitet sedan länge.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-20 17:32

Någon som kommer ihåg 4 maj 1991? Det var tre kronor och Carola för hela slanten då med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-20 18:38
Ursprungligen av Peth:

Någon som kommer ihåg 4 maj 1991? Det var tre kronor och Carola för hela slanten då med.

Nä, då var jag på Pet Shop Boys-konsert!

Jag hejar på Finland

Ursprungligen av Laseranders:

Jag hejar på Finland

Ja det är ett friskt bidrag. Inte så märkvärdig låt kanske, men helt ok, och framförallt något nytt

Litauen spelar nu. Det gör ont i kroppen att lyssna på "We are the winners"

Ursprungligen av Björnström:

Litauen spelar nu. Det gör ont i kroppen att lyssna på "We are the winners"

Ja den var alldeles sällsynt usel.

099 417 17 - det är det enda numret ni behöver ringa ikväll!

Bevaka tråden