Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av ena kärnan i Intel Duo Core

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat runt som en galning men hittar ingen info om hur man stänger av ena kärnan på en Macbook Pro processor. Jag är nästan helt säker på att jag har läst att man kan göra det någonstans...

Vet någon något om det?

Jag hoppas att man kan det för det skulle ju vara väldigt bra när man tex vill spara batteri och bara skull utföra enklare uppgifter tex skriva lite.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-05-19 23:06

Bare Feats gjorde ett test där de jämförde MBP mot PB, där stänger de av ena kärnan med CHUD tools.

Jag har ingen Core Duo så jag har inte testat, men det låter ju som om det gör vad du vill åstadkomma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-20 00:31

Installera developer tools sedan får du upp en ny post i systeminställningar där du kan fixa det.

Tack!

Ursprungligen av kardan:

Installera developer tools sedan får du upp en ny post i systeminställningar där du kan fixa det.

Jag tackar för all hjälp! Nu kan jag stänga av den ena... undar om det gör något för batteriet bara? Det borde ju göra det men...

Har grejat runt lite och de flesta enklare uppgifter går typ lika fort med bara en kärna.... Men det är väl som vanligt, man har köpt en månraket för att ta till affären och handla

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-21 00:59

Processorn drar faktist mer ström med ena kärnan avstängd pga. den andra måste jobba hårdare ensam. De inbyggda energisparfunktionerna ska sköta avstängningen av kärnorna vid behov automatiskt.

1
Bevaka tråden