Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel GMA 950 GPU och spel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en MacBook (vit mellanmodell) och är lite fundersam på spelprestanda med Intel GMA 950-kretsen. Några Intel Mac Mini-ägare som vill sprida lite ljus över min fråga?

Framförallt är jag fundersam på hur inte fullt så krävande spel som WoW eller liknande fungerar med den kretsen, några iakttagelser?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 15:32

Kolla in denna länk, längst ner på sidan snackar han om spel på MacBook:

http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbook.ars/4

Verkar inte fy skam, går nog att lira lite äldre spel som Call of Duty, Quake 3 osv. Nyare mer krävande spel typ Quake 4, Half Life 2 osv kommer nog lagga rätt friskt.

Hade jag varit en gamer hade jag inte ens tittat åt en bärbar. Det är stationärt som gäller för det i min värld i a fall.

Rätt sjysst betyg MacBooken fick i den artikeln, 9 av 10! Bådar gott!

om jag säger så här .. det är grym stor skilnad på MacBook & MacBook Pro i spel ... grafikkorten skiljer sig rejält ...

har en arbetskolega som spelar WoW på sin MacMini på sin LCD HDTV och det fungerar helt ok ... men är det en speldator du vill ha är det en iMac eller MacBook Pro du skall köpa ...

grafikkortet i MacMini och MacBook är av samma typ ... och grafikkortet i MacBook Pro och iMac är av samma typ ..

Jag är inte medveten om det finns någon GPU emulering för MacMini eller MacBook än .. men det kanske kommer ...

det är ju 'gpu-emulering' som gör den så långsam.

ok .. någon bättre gpu-emulering ..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-20 00:40
Ursprungligen av William WM:

Några Intel Mac Mini-ägare som vill sprida lite ljus över min fråga?

Barefeats

Får köpa en MacBook för surfande och en annan dator för spelande m a o...

men vadå? Då är det bättre att köpa EN fet dator istället, iaf för plånboken? Köp en mbp?
Jag har en macbook, tänkte köpa WoW nästa vecka, hört att de ska rulla fint även på n macbook mellanmodell (som min)

1
Bevaka tråden