Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SuperDrive 8x bränner sakta

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-05-16 12:12

Har en sprillans ny Mac Mini Core Solo med 8x superdrive. När jag försöker bränna dvd-r som ska klara 16x hastighet så vägrar det gå i mer än 2x. Har läst en del om att det varit strul med tidigare superdrives men tänkte ändå fråga om det är någon annan som råkat ut för samma problem. Ännu mer intressant, kanske löst dem?!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 16:34

Har du provat något annat brännare program.

B.D

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-05-18 23:39

Har testat både Toast och Skivverktyg. Har lånat ett par skivor från en vän, Philips 1-8x och de går att bränna i 8x så det verkar vara relaterat till media och hur apple väljer att tolka informationen om vilka hastigheter skivorna klarar. Apple verkar inte tycka att 16x betyder <=16x utan just bara 16x. Surt.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-19 09:56
Ursprungligen av Rohan:

Har testat både Toast och Skivverktyg. Har lånat ett par skivor från en vän, Philips 1-8x och de går att bränna i 8x så det verkar vara relaterat till media och hur apple väljer att tolka informationen om vilka hastigheter skivorna klarar. Apple verkar inte tycka att 16x betyder <=16x utan just bara 16x. Surt.

eller så är dina 16x bara skitmärken som kanske bara är dekaltrimmade 2 el. 4x-skivor?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-19 10:30

Är brännarfunktionen i OS X kompatibel med IntelMacarna ännu? Toast är inte det ännu i alla fall och måste köra under Rosetta. Kan det vara nåt sånt?
Rent allmänt så tycker jag inte man ska bränna i så höga farter. Audio CD blir luddiga i ljudet om man bränt i hög fart och DVD med film på kan få spökerier med stora pixelsjok m m har jag sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-19 11:01
Ursprungligen av Konrad:

Är brännarfunktionen i OS X kompatibel med IntelMacarna ännu? Toast är inte det ännu i alla fall och måste köra under Rosetta. Kan det vara nåt sånt?
Rent allmänt så tycker jag inte man ska bränna i så höga farter. Audio CD blir luddiga i ljudet om man bränt i hög fart och DVD med film på kan få spökerier med stora pixelsjok m m har jag sett.

Är ingen expert, men jag undrar hur dataskivor klarar av de fel, som "luddigheten" måste bero på. Om det finns någon luddighet. Jag har aldrig hört någon! Bränns audio på annat sätt än annan data?

Vänligen, Ylan, som totalt har misslyckats med tio cd!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-19 11:10
Ursprungligen av Ylan:

Är ingen expert, men jag undrar hur dataskivor klarar av de fel, som "luddigheten" måste bero på. Om det finns någon luddighet. Jag har aldrig hört någon! Bränns audio på annat sätt än annan data?

Vänligen, Ylan, som totalt har misslyckats med tio cd!

Det vet jag inte. Men jag har hört på Audio CD:s som jag kopierat på hög fart får sämre bas och låter över huvudtaget mer distade.
Sen kan man ju tycka att det är data som data.

Jag hade samma problem, fram till jag burken var slut och jag köpte fina Verbatim skivor.
Jag tror på denna förklaring.

Verbatim

Körde princo skivor som bara gick att bränna i 2x men bytte oxå till verbatim då gick det klockrent....

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-08 12:56

Toast har släppt en universal binary uppdatering nu

1
Bevaka tråden