Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra inomhusantenn till Miglia TV-mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här i Mjölby får jag inte tillstymmelse till signal med det lilla antennsprötet som följer med Miglias mini-tv. Kopplar jag in den i grannens antennuttag så fungerar det perfekt förstås. Jag har några frågor till er initierade.
Om jag köper en bordsantenn för några hundra, kan jag då räkna med att mottagningen fungerar?
Har ni något tips på en bra liten inomhusantenn?
Hör gärna av er snabbt. Det är både hockey-vm och schlager-em samtidigt i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-19 12:35

Jag bor på Södermalm i Stockholm och får inte heller någon mottagning överhuvudtaget med det medföljande antennsprötet. Däremot fungerar det alldeles utmärkt när jag kopplar TVmini:n till antennuttaget i mitt vardagsrum som leder upp till en vanlig takantenn. Har hört att man i princip måste ha klar sikt till sändningsantenn och bo nära om man ska kunna använda den medföljande antennen, i stadsdjungeln ställer alla hus till det. Om du lyckas hitta en bordsantenn som ger utmärkt mottagning får du gärna tipsa om den här sen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-20 10:57

En antennförstärkaren rekommenderas.

1
Bevaka tråden