Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samma dag som MacBook lanserades beställde jag två stycken som nu har skickats.

Beställde en 1.83 GHz med 1GB SDRAM och 100 GB HD samt en Svart MacBook med 512 MB SDRAM och 120 GB HD. Datorerna är beställa på ett företag och inte som privatperson.

Datorerna skickades igår kväll och dom ska levereras i början av nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 15:48

Verkar som dom favoriserar företag! grr!
Tvekade lite på att beställa så, men va för exhalterad för att hitta mitt momsreg.nr.

Beställde en vit grundkonfigurerad (för att få den så fort som möjligt. hehe) 2.0 några minuter efter lansering, inte skickad än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 15:52
Ursprungligen av snigel1:

Verkar som dom favoriserar företag! grr!
Tvekade lite på att beställa så, men va för exhalterad för att hitta mitt momsreg.nr.

Beställde en vit grundkonfigurerad (för att få den så fort som möjligt. hehe) 2.0 några minuter efter lansering, inte skickad än.

Fick min 17"are igår å ja e då privatperson!!

Ursprungligen av zelari:

Fick min 17"are igår å ja e då privatperson!!

OBS!!! Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-18 15:55

1,83ghz med 1gb ram, beställt på ett företag, någon gång på kvällen dagen den lanserades.
... Inte skickad ännu -,-

Vit 2.0/1GB/80GB - beställd nån timma efter lansering och fick leveransmeddelande för en halvtimma sedan... Den skall komma den 29:e eller tidigare. Mums.

Edit: leveransdatum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 16:15

lite oskönt, i min orderbekräftelse står det beräknad byggtid: 2-5 dagar på macbooken, och 7 dagar på applecare som jag valde till.

är det bara en standardsiffra som skrivs ut på applecare eller får jag vänta längre pg.a. applecare?

Senast redigerat 2006-05-18 16:26
Ursprungligen av snigel1:

lite oskönt, i min orderbekräftelse står det beräknad byggtid: 2-5 dagar på macbooken, och 7 dagar på applecare som jag valde till.

är det bara en standardsiffra som skrivs ut på applecare eller får jag vänta längre pg.a. applecare?

Jag tror ApplCare kommer att skickas ifrån Irland och din dator ifrån Kina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 16:38

hmm ok, vad är applecare rent fysiskt? ett diplom eller?

Ursprungligen av snigel1:

hmm ok, vad är applecare rent fysiskt? ett diplom eller?

Nästan. Ett nummer på en lapp som du registrerar hos Apple, och på det sättet förlänger garantin och telefonsupporten.

Jag kan väl på sätt och vis skriva i den här tråden, då min bror beställt en (han själv är inte så aktiv här).
Det är den billigaste modellen Vit/1.83GHz/60GB/1 GB RAM 2x512/väska mm

Ny beräknad leveransdag, 26:e. En fredag, enligt lagen om alts jäklighet kommer den alltså på måndagen den 29:e.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2006-05-18 17:29

Då va min MB 1.83 GHz skickad

Hur tracar man ordern?
Apples verkar inte funka så bra

Ursprungligen av ewester:

Då va min MB 1.83 GHz skickad

Hur tracar man ordern?
Apples verkar inte funka så bra

http://www.apecode.com/appletrack/

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2006-05-18 18:10
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Tackar

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 18:20

Beställde en 1,83 och uppgraderade hårddisken och minnet.
På sidan står "skickas senast 23 maj" och "beräknad leverans senast 2 juni"

kan den komma fortare?

(beställde den 1-2 h efter att den släpptes, via mecenat)

Senast redigerat 2006-05-18 18:58
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2006-05-18 18:32
Ursprungligen av ALi:

Beställde en 1,83 och uppgraderade hårddisken och minnet.
På sidan står "skickas senast 23 maj" och "beräknad leverans senast 2 juni"

kan den komma fortare?

(beställde den 1-2 h efter att den släpptes)

Vissa får snabbare verkar de som, jag uppgraderade HDn till 80 på 1.83.
Men beställde genom studentkortet.com butiken.

Jag har beställt en 1,83 Ghz med 1GB Ram via återförsäljare som uppskattade c.a 3 veckors väntan.

Beställt en svart MacBook 2.0 med 120 GB hd och 512 MB ram. Slaskar in 2 GB när Kullanders filurat färdigt på vilka minnen som ska stoppas i.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-18 20:49
Ursprungligen av sjovall:

Beställt en svart MacBook 2.0 med 120 GB hd och 512 MB ram. Slaskar in 2 GB när Kullanders filurat färdigt på vilka minnen som ska stoppas i.

Har du beställt datorn också hos Kullander? Kan du skriva vad de tar för minnena när du fått besked? Vet du (eller kanske någon annan) om Kullander har någon studentrabatt?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 20:46

YES! Min är skickad!

Den är beställd på Kullander, ja. Beräknad leverans om ca 2-3 veckor. KK sa att de 1 GB-minnen som de misstänker passar in kostar 1600 plus moms (2000 alltså) styck.
Visserligen inte de billigaste som finns, men efter att ha hållt på och joxat med billigare minnen med tidigare modeller så kör de helst med dessa, som de vet håller hög kvalitet.
Och det litar jag på, jag har fått minnen utbytta där 3 omgångar till min förra PowerBook, just för att det florerar så många minnespinnar som inte riktigt håller måttet.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 21:34

kommer upp "error" när jag försöker spåra min mac. Varför?

Ursprungligen av ALi:

kommer upp "error" när jag försöker spåra min mac. Varför?

Trackar du via Apples hemsida så är det ofta det inte funkar.

Använde istället http://www.apecode.com/appletrack/ kommer du till en error sida, så trycker du en gång till på nummret, och då kommer du till TNTs hemsida.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 22:00
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Trackar du via Apples hemsida så är det ofta det inte funkar.

Använde istället http://www.apecode.com/appletrack/ kommer du till en error sida, så trycker du en gång till på nummret, och då kommer du till TNTs hemsida.

jo, jag använde faktiskt den sidan. Det var där det kom upp error. På apples sida står det "product in transit to custumer"

Senast redigerat 2006-05-18 22:17
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 21:41

nu är min skickad också... och livet blev genast lite mindre turbulent

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 21:44
Ursprungligen av snigel1:

nu är min skickad också... och livet blev genast lite mindre turbulent

mitt tentaplugga rök

Det tar nog lite tid innan man kan spåra ordern. Så har den nyss skickats kan man vänta tills imorgon innan man börjar försöka spåra ordern.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-19 11:23

Och den är på väg... Hur ska jag klara av att vänta? (2.0 Ghz, 1Gb Ram, 100Gb Hdd)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-19 12:01

Lade order den 19:e, beräknas skickas senast 25:e... ZZzzz.. 1.83an.

Bevaka tråden