Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapportera konstigheter efter uppdatering igår

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan igår använder vi en ny konfiguration av servrarna med en ruskigt effektiv cachelösning som gör att vi klarar mycket mer belastning än tidigare. Ni kanske märkte att sajten "flög" fram igår trots 800-1000st inloggade som mest. Och då delar vi tillfälligt server med dom övriga 99sajterna vilket gör det mycket mer imponerande.

Någon kontaktade mig och sa att 99mac beter sig lite konstigt efter uppdateringen. Har du upptäckt något som inte fungerar som det skall - rapportera nedan!

Inloggningen är skiftlägeskänslig, så var det väl inte förut?

Ursprungligen av TZW:

Inloggningen är skiftlägeskänslig, så var det väl inte förut?

Det har inte något att göra med serverbytet - möjligen uppdateringen till vBulletin 3.5 som vi gjorde i December.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-17 11:59

Jag får inga bevakningsmail.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-05-17 12:40

Inga bevakningsmail här heller!

Ursprungligen av dunberg:

Inga bevakningsmail här heller!

Fixat - tack för tipset!

När ni nämner bevakningsmail kommer jag att tänka på en annan mysko grej (som åtminstone fanns innan uppdateringen, nu vet jag inte).
När någon skickar ett e-post till en genom forumets formulär får man ett konstigt mail som inleds med att någon har svarat i en tråd som man prenumererar i. Verkar alltså som om bevakningsfunktionen och e-postfunktionen blandats samman lite.

När man loggar in så syns får man upp 99Mac som vanligt, men utan att det syns att man är inloggad. Inloggningsformuläret visas och menyn ser ut som den gör när man inte är inloggad. Uppdaterar man sidan så visas det att man är inloggad.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-05-17 16:03

Lästa inlägg markeras inte lästa lika fort som innan. Även om man väljer "Markera forumet som läst" så släcks inte dom lästa trådarna.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-17 18:32

När man citerar ett inlägg med "tumnaglar" kommer inte tumnaglarna med i det nya inlägget.

Dom kom väl med förut.

Fick följande felmeddelande längst ner på sidan när jag läste en tråd nyss:

Citat:

<!-- var fontoptions = new Array(); var sizeoptions = new Array(); var smilieoptions = new Array(); smilieoptions = { }; var istyles = new Array(); istyles = { }; var smiliewindow_x = 240; var smiliewindow_y = 280; var ignorequotechars = 1; // vB Phrases vbphrase["wysiwyg_please_wait"] = "Please wait for the WYSIWYG editor to finish loading..."; vbphrase["wysiwyg_initialized"] = "WYSIWYG Editor initialized for %1$s in %2$s seconds."; vbphrase["wysiwyg_command_invalid"] = "This command is invalid or not implemented."; vbphrase["moz_must_select_text"] = "Mozilla requires that you must select some text for this function to work"; vbphrase["moz_edit_config_file"] = "You need to edit your Mozilla config file to allow this action."; vbphrase["enter_tag_option"] = "Please enter the option for your %1$s tag:"; vbphrase["must_select_text_to_use"] = "You must select some text to use this function."; vbphrase["browser_is_safari_no_wysiwyg"] = "The Safari browser does not support WYSIWYG mode."; vbphrase["enter_option_x_tag"] = "Enter the option for the [%1$s] tag:"; vbphrase["enter_text_to_be_formatted"] = "Enter the text to be formatted"; vbphrase["enter_link_text"] = "Enter the text to be displayed for the link (optional):"; vbphrase["enter_list_type"] = "What type of list do you want? Enter '1' for a numbered list, enter 'a' for an alphabetical list, or leave blank for a list with bullet points:"; vbphrase["enter_list_item"] = "Enter a list item.\r\nLeave the box empty or press 'Cancel' to complete the list:"; vbphrase["must_enter_subject"] = "You must enter a title / subject!"; vbphrase["message_too_short"] = "Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst en boksvav för att meddelandet skall bli godkänt."; vbphrase["enter_link_url"] = "Please enter the URL of your link:"; vbphrase["enter_image_url"] = "Please enter the URL of your image:"; vbphrase["enter_email_link"] = "Please enter the email address for the link:"; vbphrase["iespell_not_installed"] = "ieSpell is a spell-checking tool for Internet Explorer.\r\n\r\nIf you would like to download ieSpell, click OK; otherwise cl

Jag har även stött på ett annat felmeddelande idag som bara var på en rad, har tyvärr inte kopierat det men om jag inte minns fel så handlade det om smalisarna...

En annan sak jag just märkte är att texten före dom som har födelsedagar (där det ska stå "födelsedagar idag" eller något liknande) har försvunnit

(Använder FireFox på Windows XP)

[edit]
Nu dök detta:

Citat:

<!-- var fontoptions = new Array(); var s

upp i botten på en sida när jag läste en tråd.

Och nu denna

Citat:

Information

Cancel Changes
<!-- .vBulletin_editor { background: #E1E1E2; padding: 6px; } .imagebutton { background: #E1E1E2; color: #000000; padding: 1px; border: none; } .ocolor, .ofont, .osize, .osmilie, .osyscoloar, .smilietitle { background: #FFFFFF; c

Senast redigerat 2006-05-18 23:56
1
Bevaka tråden