Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Black or white?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nå, vad skulle ni välja för färg?:$

  • Medlem
  • 2006-05-18 12:11

Det är ju ingen skillnad mellan prestandan på "stora vita" och svarta. Bara HD och det går att konfa...

Ska man ha lilla prestandan (1,83Ghz) så blir det bara vita.

/hpe

Om jag vore på gång att köpa så skulle jag skjuta lite på avgörandet. Så småningom lär det nog bildas en allmän uppfattning om vilken färg som håller sig fräsch och står emot repor bäst. Det väger tungt.

Har redan beställt en svart. Hur kan man låta bli?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 18:23

svart ser ju ut som en 5000:- budget-pc

Japp, men den kostar 20! Mua-ha-haaa!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 18:57
Ursprungligen av sjovall:

Japp, men den kostar 20! Mua-ha-haaa!

kostar den inte 15?

Inte med 2GB ram och 120 GB hårddisk.

  • Medlem
  • 2006-05-18 21:23

Svart är ju sammanslagningen av alla andra färger. Klart den blir dyrare då. Apple gör helt rätt och de har ju sina utgifter att tänka på.

Not!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-18 21:40

Varför nämns öht prestandan i omröstningen? Man kan ju få samma prestanda oavsett vit eller svart så enda frågan borde ju vara om svart är värt den extra kostnaden?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 21:45
Ursprungligen av d99gnu:

Varför nämns öht prestandan i omröstningen? Man kan ju få samma prestanda oavsett vit eller svart så enda frågan borde ju vara om svart är värt den extra kostnaden?

sant...pga av det visste jag inte vilket jag skulle välja

omstart!!!

  • Medlem
  • 2006-05-18 22:07
Ursprungligen av d99gnu:

Varför nämns öht prestandan i omröstningen? Man kan ju få samma prestanda oavsett vit eller svart så enda frågan borde ju vara om svart är värt den extra kostnaden?

Håller med. För 1500 spänn mindre (lägg till en 80gb gh) så har du samma prestanda. Omröstingens alternativ baseras på ett felaktigt antagande om den svarta bokens prestanda. Gör en ny omröstning.

Istället för att kasta pengar i ett svart hål kan ni väl ge 1500 till Rädda barnen, BRIS, Röda korset, Läkare utan gränser, eller annan godhjärtat organisation av eget val.

Ursprungligen av laax:

Istället för att kasta pengar i ett svart hål kan ni väl ge 1500 till Rädda barnen, BRIS, Röda korset, Läkare utan gränser, eller annan godhjärtat organisation av eget val.

Microsoft kanske? Bill skänker mycket pengar till välgörenhet...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 23:40

VA?! Är det någon som lägger till 2 GB minne för 4900 (osäker på siffran, mycket var det iaf ) när det är så lätt att slänga in extra ram själv som det är nu?

Ursprungligen av coste:

VA?! Är det någon som lägger till 2 GB minne för 4900 (osäker på siffran, mycket var det iaf ) när det är så lätt att slänga in extra ram själv som det är nu?

Ja, Apple gör det om du vill.
Men jag beställde alltså min med minsta minnet, för att sedan stoppa in billigare minne själv.
Hittills är det minne för 4000 (2 st, inkl moms) som jag fått uppgift på, men hey, de som hittar fungerande minnen hoppas jag postar detta i en tråd, så vi alla får ta del av informationen.

Ursprungligen av sjovall:

Ja, Apple gör det om du vill.
Men jag beställde alltså min med minsta minnet, för att sedan stoppa in billigare minne själv.
Hittills är det minne för 4000 (2 st, inkl moms) som jag fått uppgift på, men hey, de som hittar fungerande minnen hoppas jag postar detta i en tråd, så vi alla får ta del av informationen.

Har ännu inte fått hem en Macbook, men det verkar vara samma specar som i MacMini Intel och där har jag använta vanligt SO-Dimm PC4200 (alltså 533 Mhz DDR II) av både Apacer, Kingston och Twinmos fabrikat i både 512 och 1024 MB stickor. Dessa går att få hos din lokale Datorbutik för runt 1200 - 1400:- för en 1024 MB-sticka. M a o skulle jag bli ganska förvånad om Macbook var kinkigare än Mini.;)

Jag vill se en Ferrari-röd, , en mocca, en deep blue, och flera tvåfärgade MacBook...det skulle inte bli omöjligt med färdiga färg-pack-skalar som man kunde köpa separat och byta skal på sin älskade leksak...a, typ som på mobiltelefoner

Vad tycker ni?

Mja det skulle vara lite kul. Men, jag tror att hela kvalitè känslan skulle föörsvinna...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-19 19:50

Den är redan i botten vad gäller MacBook (/Pro) så det spelar ingen roll.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-19 22:58

Jasså? Lite väl snabba slutsatser för en dator som funnits i några få dagar men...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-28 05:04

Skall väl tilläggas att macbooken vill ha DDR2-SODIMM 667mhz minnen. Finns på itbutikken.se för 900kr/st för 1GB stickor.

Hmm... svart är snyggast, men himla dyr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-28 14:59

Gillar svart bäst, tänk hur snyggt det vita äpplet blir mot den svarta bakgrunden...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-05-28 21:49
Ursprungligen av odelsteken:

Gillar svart bäst, tänk hur snyggt det vita äpplet blir mot den svarta bakgrunden...

Som min Pismo då (men den har äpplet uppochner). Jag kommer att köpa den svarta men hade gärna sett fler "starka" färger (blå grön röd och gul) med djup och lyster...

Ursprungligen av mrproud:

Som min Pismo då (men den har äpplet uppochner). Jag kommer att köpa den svarta men hade gärna sett fler "starka" färger (blå grön röd och gul) med djup och lyster...

Dessa kan du få third party. Minns inte var, för de är fula. :eek:

1
Bevaka tråden