Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har lite problem efter firmware-uppdatering....

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade min firmware igår, först den som släpptes i samband med BootCamp-lanseringen, och dels den som kom för några dagar sedan. Nu märker jag att dels så tok-hänger sig datorn när jag försöker packa upp rar-filer med UnRarX, och dels så får jag upp en dialog varje gång jag startar om datorn där det står att datorn är uppgraderar till version 1.01 av firmware'n (eller nåt sånt). Jag hittar inget i startupitems, så progget måste köras nån annanstans ifrån.
Vad kan jag göra för att styra upp eländet?

Få bort info från starten

Ursprungligen av Converge:

Jag uppdaterade min firmware igår, först den som släpptes i samband med BootCamp-lanseringen, och dels den som kom för några dagar sedan. Nu märker jag att dels så tok-hänger sig datorn när jag försöker packa upp rar-filer med UnRarX, och dels så får jag upp en dialog varje gång jag startar om datorn där det står att datorn är uppgraderar till version 1.01 av firmware'n (eller nåt sånt). Jag hittar inget i startupitems, så progget måste köras nån annanstans ifrån.
Vad kan jag göra för att styra upp eländet?

du skall gå in i systeminställningar, Konto, startobjekt, markera minus på saker du inte vill ha...

du får gå in på systeminställningar, konto, startobjekt, markera och ta bort dom prylarna du inte vill ha vid start...

gud så enkelt... tack så mycket. rar-problemet kvarstår dock...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 22:01

jag fick också samma problem med unrarx. den verkligen tokstannar och det enda som funkar är on/off-knappen. dock fungerar det att packa upp med stuffit (eller vad det heter).

1
Bevaka tråden