Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BlackBook?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-22 17:20

Är jag ensam om att vilja ha en bärbar från Apple i mattsvart? Nåt i den här stilen (ber om ursäkt för mina halvtaskiga PS-kunskaper....)

Senast redigerat 2006-03-22 21:58

Det ser ut som vilken PC som helst.

Ursprungligen av Standout:

Det ser ut som vilken PC som helst.

Det tycker inte jag. En PC är ju rund och ful med miljoner klistermärken. PBn på bilden är ju forfarande stilren. En mattsvart PowerBook hade nog gjort sig bra, men silver är nog ändå snäppet bättre.

  • Medlem
  • 2006-03-22 18:00
Ursprungligen av Standout:

Det ser ut som vilken PC som helst.

Kanske på den bilden men vilken PC har du sett i svarteloxerad aluminum? Jag skulle iaf tycka det var hur snyggt som helst. Blanksvart som på de nya ipod:arna tycker jag går fetbort, bl.a. för att de ser skabbiga ut så fort man petar på dem (fingeravtryck etc).

Ursprungligen av Ola Lidén:

(ber om ursäkt för mina halvtaskiga PS-kunskaper....)

http://lark05.mine.nu/BlackBook.jpg

Inte ska du behöva be om ursäkt för dina PS-kunskaper. Riktigt snyggt. Men personligen så föredrar jag aluminum, men större utbud skulle verkligen inte skada för Apple.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 20:55

Ledsen men den färgen gick inte alls hem hos mig. Jag tycker PBen känns väldigt anonym i den. Designen hos PB är väldigt sparsmakad men ändå karaktäristik men i matt svart blir den bara "som alla andra", som Standout sa. Snäppet snyggare än de flesta pc kanske men ändå.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 21:35

Snyggt gjord bild, och det skulle vara snyggt med en svart PB också...

Håller med, vill ha!

  • Medlem
  • 2006-03-22 22:26

Vitt eller silvrigt tangentbord hade kanske varit snyggt. Kan tyvärr inte fixa det i PS på ett snyggt sätt. Så här ser det ut när colorwarepc gör det. Jag gillar dock inte den glansiga ytan, varken snyggt eller praktiskt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-22 22:52
Ursprungligen av Ola Lidén:

Är jag ensam om att vilja ha en bärbar från Apple i mattsvart? Nåt i den här stilen (ber om ursäkt för mina halvtaskiga PS-kunskaper....)

Hur ändrade du färgen på datorn?

  • Medlem
  • 2006-03-22 23:54
Ursprungligen av Flip:

Hur ändrade du färgen på datorn?

Jag markerade bara konturerna på datorn med polygonlasso i PhotoShop (tog bort skärmytan från markeringen) och fyllde med svart i ett nytt lager. Det lagret fick Overlay som blandningsläge och med hög genomskinlighet. Sen la jag på ett lager till med ännu lägre genomskinlighet som fick Soft Light som blandningsläge (för att svärta ner vissa vinklar lite extra). Sen lite småpill vid usb/fw/etc-uttag. Inget avancerat med andra ord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-23 18:28
Ursprungligen av Ola Lidén:

Jag markerade bara konturerna på datorn med polygonlasso i PhotoShop (tog bort skärmytan från markeringen) och fyllde med svart i ett nytt lager. Det lagret fick Overlay som blandningsläge och med hög genomskinlighet. Sen la jag på ett lager till med ännu lägre genomskinlighet som fick Soft Light som blandningsläge (för att svärta ner vissa vinklar lite extra). Sen lite småpill vid usb/fw/etc-uttag. Inget avancerat med andra ord.

tack för svaret. Jag tyckte du gjorde det riktigt bra iaf.

Jag tycker att det blev snyggt i alla fall!

hmm dags att dra fram lite färg från hyllan och måla min macbook känner jag..
hade ju passat in till min nyinköpta svarta pioneerplasma

http://www.comparer-plasma.com/photos/z/PDP-506XDE_102.jpg

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-03-25 02:23

Nej, helsvart ska det vara om det ska vara. Det är ju just färgkontraster och sånt som de slänger in i sunkiga PC-laptops för att det ska se häftigt ut. Det som är så bra med Apples design är att de fattat att "less is more" helt enkelt, och låter bli sånt.

Ursprungligen av Ola Lidén:

Är jag ensam om att vilja ha en bärbar från Apple i mattsvart? Nåt i den här stilen (ber om ursäkt för mina halvtaskiga PS-kunskaper....)

alltså fick du jobb på Apple som färgläggare efter den där bilden?

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200604/12/20060412141938_MW/20060412141938_MW.dbp.asp

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-04-12 23:03

MålarBook?

Ursprungligen av babyman:

MålarBook?

För photoshoparna ja.

AnnaBook, för schlagerfantasterna.

TheHolyBook, för troende.

PekBook, PDA?

KokBook, fett och vätsketålig.

UppslagsBook, Educationvarianten.

HandBook, för switchers.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-04-13 09:55
Ursprungligen av irrelogical:

AnnaBook

Den var bra!

Lite OT men ändå...

http://hemsidor.torget.se/users/8/80tal/annab/frames.htm

Ursprungligen av babyman:

:eek:

  • Medlem
  • 2006-05-16 23:10

Shit, MacBook i svart är nästan exakt så som jag ville ha den. Nu ska jag hora mig lite så jag får råd att köpa den också.

Jadu Ola, du prickade nästan mitt i prick där! Men kan inte du köpa den för 49:-?? Eller du åker hellre till Paris med din nya tjej?

Ursprungligen av johan_fbg:

Jadu Ola, du prickade nästan mitt i prick där! Men kan inte du köpa den för 49:-?? Eller du åker hellre till Paris med din nya tjej?

Ja, den var läskigt nära!

  • Medlem
  • 2006-05-17 14:56
Ursprungligen av johan_fbg:

Jadu Ola, du prickade nästan mitt i prick där! Men kan inte du köpa den för 49:-?? Eller du åker hellre till Paris med din nya tjej?

Puss!

Tycker att Apple gjort helt fel när man valde att skärmens yta fick bli högblank - det är OK om man inte sitter direkt vid ett fönster eller inte har alla lampor påslagna i taket, reflexerna kommer att bli irriterande och störa den goda OSX-upplevelsen. Kan bara undra varför man valde högblankt, är sådana lättare att hålla rena utan att skada själva skärmytan?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-17 19:14

De valde det nog för att det visar rejält mycket bättre färger och svärta. "Problemet" med högglansiga displayer är oftast något man bara upplever när man tittar på en bärbar i en butik, med massiva spotlights påslagna (ljus säljer). I hemmet brukar jag inte kräma på med starka lampor i taket specielt ofta...

1
Bevaka tråden