Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär: 99mac.app

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac presenterar 99mac.app - ett program för våra MacOS X användare. Nu kan du alltid hålla dig uppdaterad genom vår klient som laddar ner nyhetsrubriker, tester, dagens diskussioner & nya inlägg. Ladda ner 99mac.app idag!

99mac.app använder sig av 99mac.com version 2.0 som lanserades under helgen. Med hjälp av den nya forumprogramvaran exporteras information i XML (RSS 0.92) format som 99mac.app läser och presenterar i din dator.

Fredrik Sigbjörn är mannen bakom 99mac.app och han jobbar som programvaruutvecklare till vardags uppe i Skellefteå. Fredrik låter oss alla använda programmet kostnadsfritt.

Lämna feedback till oss efter att du laddat ner och installerat version 0.8. Om du har tips på hur vi kan förbättra programmet eller hittar buggar så vill vi gärna veta det: Här samlar vi all feedback om 99mac.app

Ladda ner 99mac.app (267kb SIT)

[ 30. januari 2003, 11:31: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

cool app! mi tumbz up maan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 08:54

Bra jobbat 99mac och Sigbjörn! Fan måste hem till min OS X burk och provlira.

99mac.app är grym! Det är skithäftigt att på sätt och vis kunna integrera 99mac med OS X. Denna applikation är ett måste att ladda hem, ni som inte gjort det än, gör det!

Grymt bra jobbat Fredrik!

/M

[ 20. Januari 2003, 09:13: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

Guld! Menyraden blev genast mycket trevligare!

Coolt som stryk!

När kommer Windows versionen?

Vi släpper en ny sida senare idag som innehåller alla RSS/XML länkar så att man kan använda Slashdock eller vilken annan XML parser som helst.

Dessutom kommer vi utvidga möjligheterna att ha 99mac nyheter/inlägg/annonser på din egen hemsida via vanliga Javascipt eller SSI-Include eller PHP-Include. Till sist bygger vi upp ett omfattande länksamarbete så att dom som länkar till 99mac kommer att synas på vår forumsammanfattning 10 minuter "rullande".

Det finns redan program för PC men dom är inte så roliga. Det kommer en version liknande 99mac.app för pc ifrån SigSoft (Fredrik) senare i vår har jag hört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 10:11

Superfiffigt! Nu vill jag ha en aqua-ifiering av 99mac också... Caffe Latte-temat känns lite passé.

Haksläpp ända ner ...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
... hit   

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Coolt som stryk!

När kommer Windows versionen?

Den kommer faktiskt, kan dock ta ett tag.

Bra jobbat Fredrik!

-----------------------

Ner med aquafieringen av världen! Låt 99mac få vara kräkbrun!

[ 20. Januari 2003, 10:34: Meddelandet ändrat av: William WM ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-20 10:31

ha! jag har åkt i fredriks bil engång!

Problemet är bara att jag inte kan packa upp programmet...

Citat:

citera:The file "99mac.app.sitx" does not appear to be compressed or encoded. It is advised that you obtain further information about the contents of this file from the sender or provider of the file

Och så associeras den med Excel...

Man kunde kanske erbjuda en .tar, .sit, .zip eller liknande

[ 20. Januari 2003, 10:36: Meddelandet ändrat av: William WM ]

  • Medlem
  • 2003-01-20 10:37

Och vad med oss stackare som sitter med 10.1.5? Känns som om det os:et snart inte är värt plastbiten det kom på...

Baron

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
Problemet är bara att jag inte kan packa upp programmet...

Han är packad med nya Stuffit 7, kräver Stuffit Expander 7. SKulle kanske gjort den som .sit. Nåja, kommer i nästa verre

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
Och vad med oss stackare som sitter med 10.1.5? Känns som om det os:et snart inte är värt plastbiten det kom på...

Baron

Vi har inte testat på MacOS X 10.1.5 - men det fungerar med 99% säkerhet. Testa och rapportera!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 11:10

Coolt!!!

  • Medlem
  • 2003-01-20 11:41

ok, testar i 10.1.5. Antingen är det ingen som skriver eller så fungerar det inte. Får se om den snappar upp mitt eget bidrag.
hmm...

  • Medlem
  • 2003-01-20 12:27
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
ok, testar i 10.1.5. Antingen är det ingen som skriver eller så fungerar det inte. Får se om den snappar upp mitt eget bidrag.
hmm...

Fungerar inte. Macupdate.com har en liknande, MUMenu, som fungerar bra. På den kan man dessutom själv ställa in intervallet för uppdateringar.

Jag vill att all Feedback samlas i samma diskussion för att vi ska kunna bearbeta informationen snabbt & effektivt:

99mac.app feedback

(vi har upptäckt problemet och det består i att vår webbserver lägger XML filerna i cache...)

Snyggt!
Fungerar jättebra!!!

Har inte testat ordenligt men av det lilla jag testat verkar detta

Fredrik is da man. Way to go man!!!

Jag får bara badbollen?

Ahhhhhh, stört coolt

1
Bevaka tråden