Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har vi gjort 2 miljoner sökningar på 99Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag noterade idag att det tal som står efter searchid när man söker på forumet har passerat 2 miljoner. En liten detalj men ändå något man kan fira. Grattis.

Jag tänkte först lägga detta i Feedback men blev osäker på om det verkligen hör hemma där.

Wheii, jag har bidragit med typ, ehh...

7?

Ursprungligen av irrelogical:

Wheii, jag har bidragit med typ, ehh...

7?

Faktum är att du nog är "skyldig" till en hel del fler sökningar än du tror. Varje gång man klickar på dagens inlägg eller nya inlägg som genomförs en sökning, eller hur?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Faktum är att du nog är "skyldig" till en hel del fler sökningar än du tror. Varje gång man klickar på dagens inlägg eller nya inlägg som genomförs en sökning, eller hur?

:eek: Då blir det några fler!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Faktum är att du nog är "skyldig" till en hel del fler sökningar än du tror. Varje gång man klickar på dagens inlägg eller nya inlägg som genomförs en sökning, eller hur?

Sökresultaten hamnar i en cache och återanvänds fram till något i dem förändras.

Ursprungligen av Björn Leander:

Sökresultaten hamnar i en cache och återanvänds fram till något i dem förändras.

Är det inte så att det görs en ny sökning när man klickar på "Nya inlägg", medans man går tillbaka till den gamla sökningen om man t ex klickar på bakåt? Jag är iofs inte proffs på vBulletin, men så har jag uppfattat det i alla fall. Hur skulle man annars kunna få upp trådar som är lästa?

Men det blir ju fler sökningar om man räknar från starten eftersom de gamla UBB-sökningarna inte är medräknade.

Om Martin Björnström programmerade så att länken "Nya inlägg" slumpade vartannat klick till en google-annons så skulle han vara rik!

1
Bevaka tråden