Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BitTorrent går sakta över airport

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 20:58

Är det någon annan som märkt att BitTorrent går sjukt sakta över Airport.
Det känns som att airporten bara blir slöare och slöare.:eek:

Det beror ju även på vilken mottagning du har. Har du sämre mottagning så behöver fler paket skickas om, vilket medför en långsammare uppkoppling.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-05-16 21:13

BitTorrent skickar många små bitar från och till ett realtivt stort antal andra klienter, det gör att du kan troligen inte kan utnyttja optimeringar som finns i dom olika nätverkslagren. Tänk dig att distribuera böcker med hjälp av kedjebrev med en och en sida så du tillslut ska få ihop en bok.

Ursäkta om det säger emot expertisen, men jag har inte haft några problem med bittorrent-nedladdning via Airport men jag föredrar Bits On Wheels som klient.

Ursprungligen av morgan_a:

Ursäkta om det säger emot expertisen, men jag har inte haft några problem med bittorrent-nedladdning via Airport men jag föredrar Bits On Wheels som klient.

Det beror ju på hur bra mottagning du har. För mig själv så fungerar det utmärkt, och jag har 3 av 4 streck.

Är det inte så att du måste aktivera portforwarding för att det ska fungera med acceptabel hastighet? Det måste man göra i alla routrar.

I Airport heter det Port Mapping. Du gör det i Airport Admin Utility. Se bifogad bild för hur min inställning ser ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 23:10

Jag har full mottagning. Men nu märker jag att det går svinsakta när jag kör via kabel. Hela tiden hälften ner gentemot upp. Så var det inte innan. Men det är sedan jag provade TomatoTorrent
och det programmet frågade något om att byta port och jag klickade ja. Var kan man ställa in detta?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-17 16:52

För Azureus så finns det en plug-in som heter AutoSpeed i vilken man kan ställa in önskad ping-tid mot en server. Ställer man in en väldigt kort tid (50-100 ms t.ex.) så ökar d/l hastigheten ganska radikalt (å andra sidan minskar u/l något).

Sen gäller det att, som nämnts ovan, ha ställt in routern på rätt sätt.

1
Bevaka tråden