Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express+Airtunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 08:49

Har sett att denna tråden finns lite var stans men har ändå inte fått klarhet. Airtunes kommer med Airport express? Varför har jag ingen popup lista som det står att jag ska ha nere i höger hörn? Har anslutit stereon och allt men inget händer. Det står ju på apples hemsida att det ska gå att ansluta stereon via airporten. Vad står på?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-16 08:50

Om du har kontakt med nätverket och ställt in allt rätt så ska det inte vara några problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 09:27

har kört setup några gånger samt fixat lite i airport utilities med lösen och sådant. Kan surfa på internet och allt men ingen Airtunes. Sjukt skumt. Måste det vara en stereo? Läste att det räcker med högtalare med egen strömförsörning. Har en förstärkare med 2 högtalare. det borde funka.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-16 09:39
Ursprungligen av hamp:

har kört setup några gånger samt fixat lite i airport utilities med lösen och sådant. Kan surfa på internet och allt men ingen Airtunes. Sjukt skumt. Måste det vara en stereo? Läste att det räcker med högtalare med egen strömförsörning. Har en förstärkare med 2 högtalare. det borde funka.

En sladd från Expressen till stereon är också att rekommendera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-16 09:36

Om du går in i Preferences för iTunes, väljer Advanced så under General ganska långt ner finns ett alternativ "Look for remote speakers connected with AirTunes" klicka i den...

Använder du en annan trådlös router för internet-uppkopplingen? Typ en annan airport-station som inte är samma nätverk som din express? Se till att Expressen tillhör samma nätverk, annars händer det inte mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 09:44

yes, det funkar, tusen tack för hjälpen, blev sjukt less på apple där en sec...

  • Medlem
  • 2006-07-16 19:39

Hmm. Jag kör trådlöst internet via en AirPort Extreme kopplat via ethernet till min
stationära som tyvärr saknar AirPort-kort.
I samma nätverk (fast i ett annat rum) finns min AirPort Express som jag kopplat med sladd till stereon.
Jag har gjort följande:
* klickat i alternativet "sök efter fjärrhögtalare som är anslutna med AirTunes"
* Via AirPort Admin Util för AP expressen ställt in "tillåt AirTunes via Ethernet"

men jag får FORTFARANDE inte upp fjärrhögtalar-klickrutan i iTunes på min stationära.

Måste min stationära ha ett AirPort-kort för att detta ska funka?

1
Bevaka tråden