Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med senaste uppdateringen från Apple!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har uppdaterat med Apples senaste säkerhetuppdatering frontrow och qt. Nu går det inte att starta maskinen, en iMac Intelinside 20`. Någon som har lösningen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 21:14

Har du Adobe Version Cue installerat? Om ja, Prova att starta datorn med shift nedtryckt. Startar den upp så skriv så går vi vidare därifrån.

Tackar!

Jag hade samma problem med låsning vid uppstart och jag avinstallerade Adobe Version Cue helt och hållet, efter att ha bootat in med shift nedtryckt.

Nu har jag inga låsningar längre.

/Schogun

Ursprungligen av acke:

Har du Adobe Version Cue installerat? Om ja, Prova att starta datorn med shift nedtryckt. Startar den upp så skriv så går vi vidare därifrån.

Schysst, jag löste det ändå

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-14 12:50

Jag tycker att mitt Airport plötsligt känns ostabilt.. man tycker ju att det inte ska påverka eller så är det nått annat. men frågar ändå.

Mycket bra förslag. Startade i felsäkert och tog bort autostarten av VersionCue, och se, det funkade igen.
Men, för att avbryta autostart tog jag bort plist-filen i startupitems för versionCue. Finns det inget smidigare sätt att avbryta autostarten än så?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 08:08
Ursprungligen av bruksarn:

Mycket bra förslag. Startade i felsäkert och tog bort autostarten av VersionCue, och se, det funkade igen.
Men, för att avbryta autostart tog jag bort plist-filen i startupitems för versionCue. Finns det inget smidigare sätt att avbryta autostarten än så?

Fanns inte VersionCue i autostart i dina systeminställningar/kontoinställningar då?

Alternativ lösning?

Klasherder: hur löste du det på något annat sätt? Jag fick problem senare när jag gjorde print till Acrobat, så jag fick ta bort acrobat, vilket är lite värre än att inte Version Cue startar upp...

Ursprungligen av Schogun:

Klasherder: hur löste du det på något annat sätt? Jag fick problem senare när jag gjorde print till Acrobat, så jag fick ta bort acrobat, vilket är lite värre än att inte Version Cue startar upp...

Jag gjorde precis som du, tog bort Version Que. Har dock inte haft några problem med uppstarten eller något annat efter det...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 00:15

Nu kom en ny firmware!
Programuppdatering!

1
Bevaka tråden