Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 15.4" - portabel och smidig?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 09:27

Jag använder mig nu av en 12 tums iBook och funderar på att skaffa mig en MBP 15.4 tum. MacBook är i och för sig på väg, förmodligen i 13.3 tum. Tror dock att jag inte kommer att satsa på MacBook. Hur är då portabiliteten med 15.4 tums MBP? Vad jag försått är att den är jättetunn. Ni som har en 15.4 tums MBP och rör på er en del; vad tycker ni om portabilitet och smidighet med MBP "on the road"? Ska jag vänta på MacBook när mitt bekymmer endast gäller portabilitetsfrågan eller vågar jag satsa på en MBP 15.4?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 15:27

Har en 15" PB alu, dvs ganska likvärdig storlek, och den är väldigt smidig att ha med sig.
På med ett Second Skin bara, och ner i vanliga väskan utan problem. Väger som några böcker, fast på mindre yta.
Tycker det känns som en perfekt kompromiss mellan en 12/13" och 17".

jag har haft med min macbook pro till skolan en del och även åkt till frankrike och jobbat med den och den funkar utmärkt att bära med sig, väger lika mycket som min gamla 12" pc. enda problemet är att den är så snygg så att man tar det så jäkla försiktigt när man packar upp den för att inte repa den :D.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 19:30

Min mbp åker fram och tillbaka till skolan fem dagar i veckan, nerpackad i ett second skin och sedan i min vanliga axelremsväska. Jag har samma problem som fredrik_bt, men det är sånt man får leva med...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 08:47

Tack för svaren! Kanske det blir en MacBook Pro inom den närmaste framtiden.

1
Bevaka tråden