Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6280 batteri!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 08:46

Har nyligen köpt 6280, och satt den på laddning första gången, nu har det gått 20 timmar å fortfarande håller den på laddar, vad är problemet ?

Låter ju knas. Några kontrollfrågor:

Vad händer om du drar ur laddaren och stoppar in den igen? Återupptar den laddningen? Har du testat att starta om luren med/utan laddaren inkopplad?

Om telefonen är avstängd när du laddar, så kan det vara ett inte helt ovanligt fel att den aldrig indikerar när den är fullladdad.

Är det en Tre-version av luren eller är den helt obunden? Har läst lite varstans att många har problem med 6280:or som kommer från Tre. Själv köpte jag en helt obunden för någon vecka sedan, och har än så länge inte stött på några problem (bortsett från det vanliga glappet i slidern).

Kontrollera programvaru-versionen med *#0000#

Vad jag vet så är det version 3.65 som är den senaste från Nokia. Tre har tydligen någon egen variant på 3.70, men hur den funkar har jag inte en aning om. Själv sitter jag med 3.65 som funkar galant.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 13:08
Ursprungligen av Per Haglund:

Låter ju knas. Några kontrollfrågor:

Vad händer om du drar ur laddaren och stoppar in den igen? Återupptar den laddningen? Har du testat att starta om luren med/utan laddaren inkopplad?

Om telefonen är avstängd när du laddar, så kan det vara ett inte helt ovanligt fel att den aldrig indikerar när den är fullladdad.

Är det en Tre-version av luren eller är den helt obunden? Har läst lite varstans att många har problem med 6280:or som kommer från Tre. Själv köpte jag en helt obunden för någon vecka sedan, och har än så länge inte stött på några problem (bortsett från det vanliga glappet i slidern).

Kontrollera programvaru-versionen med *#0000#

Vad jag vet så är det version 3.65 som är den senaste från Nokia. Tre har tydligen någon egen variant på 3.70, men hur den funkar har jag inte en aning om. Själv sitter jag med 3.65 som funkar galant.

Jag drog ur laddaren och batteriet verkade vara full, nu efter ngr timmar ( utan att pilla med mp3 video el annat) ligger batteri nivån nästan i botten.
Jag har telia abonnemang.
programvaru-versionen är 3.60

Ursprungligen av thedelta:

Jag drog ur laddaren och batteriet verkade vara full, nu efter ngr timmar ( utan att pilla med mp3 video el annat) ligger batteri nivån nästan i botten.
Jag har telia abonnemang.
programvaru-versionen är 3.60

Låter som ett dåligt batteri (alt. defekt laddare). Avskyr att säga det, men packa ned allt och ta tillbaka den till där du köpte den och byt ut den. Klassas helt klart som DOA (dead on arrival) så du borde få ut en ny.

Version 3.60 skall vara okej om jag skall tro det jag har läst på diverse forum.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 14:24
Ursprungligen av Per Haglund:

Låter som ett dåligt batteri (alt. defekt laddare). Avskyr att säga det, men packa ned allt och ta tillbaka den till där du köpte den och byt ut den. Klassas helt klart som DOA (dead on arrival) så du borde få ut en ny.

Version 3.60 skall vara okej om jag skall tro det jag har läst på diverse forum.

Thank you Per , skall prata med imorgn, se om jag ska skicka tillbaks

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 12:43

Jag har v03.41 i min. Måste man verkligen gå till butik för att uppdatera den och betala massor för det? Så analogt i sådant fall. Sliderglappet, är det något alla har?

Ursprungligen av acke:

Jag har v03.41 i min. Måste man verkligen gå till butik för att uppdatera den och betala massor för det? Så analogt i sådant fall. Sliderglappet, är det något alla har?

Uppgradering av programvara täcks av garantin och skall vara helt kostnadsfritt, och med Nokia så måste man tyvärr knalla över till ett service-ställe och få det fixat. De flesta (bättre) brukar göra det på 15-30 minuter så så farligt är det inte.

I Stockholm så skulle jag vilja peka på Komab som ligger mitt i smeten på Regeringsgatan. Fd Gumperts som jag bara har bra erfarenheter av.

http://www.komab.se/

I övriga landet så har jag inte en aning, men Nokia har en utmärkt sökfunktion för att hitta service-ställen..

http://www.nokia.se/support/repair/service.php

Slider-glappet verkar vara ett generellt problem med 6280, och antagligen något man (trist nog) får leva med. Har kikat på andras 6280:or och alla glappar ungefär lika mycket. Själv stör jag mig inte så mycket på det, även om det sänker kvalitets-känslan en hel del. Misstänker att även om man lämnar in den på service och får det åtgärdat, så kommer den att börja glappa igen efter en tid. Så jag har valt att ignorera problemet tills slidern ramlar av eller att glappet blir FÖR stort för att kunna ignoreras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 14:16

Tack så mycket Per.

Inga problem. Bara kul att kunna hjälpa till (även om resultatet kanske inte var världens roligaste)..

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 14:46
Ursprungligen av Per Haglund:

Inga problem. Bara kul att kunna hjälpa till (även om resultatet kanske inte var världens roligaste)..

Tanken å initiativet var tillräckligt ,mer behövdes inte;)

1
Bevaka tråden