Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Imac G3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 10:52

Köpte på mig en Imac G3 350 med slotin CD.. skulle instalera OSX... givetvis så glömde jag updatera FirmWare innan jag installerade OSX.. men jag har fixat till FW och datorn funkar nästan som den ska nu bara det att CD:n inte läser några skivor.. kastar ut alla skivar som jag matar in och med det så kan jag inte få in OSX

Jag har en extern HD men USB och FireWire men lyckas ej att instalera nytt OSX på den genom en Imac G5 för att sedan montera den HD i Imac G3:an.. det verkar som det inte går att boota upp på en extern HD i mac:en.. eller

Har en Extern USB CD-Brännare som jag har försökt att instalera OSX med och får bara felmedelande att den inte går att använda som startup disk... det verkar bli mycket klabb bara för att man missade att updatera FirmWaren innan...

Hur kan det vara att CD slutar att funka efter att jag har instalerat Firmware Update 4.1.9 innan jag updaterade FW så funkade CD utan problem... finns det något att göra för att få igång CD igen ?

// Micke

Senast redigerat 2006-05-14 17:21
  • Medlem
  • 2006-05-14 11:59
Ursprungligen av Zyxx:

Köpte på mig en Imac G3 350 med slotin CD.. skulle instalera OSX... givetvis så glömde jag updatera FirmWare innan jag installerade OSX.. men jag har fixat till FW och datorn funkar nästan som den ska nu
bara det att CD:n inte läser några skivor.. kastar ut alla skivar som jag matar in och med det så kan jag
inte få in OSX

Har du eller har du inte installerat OSX?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 12:23

Har inte fått in OSX änu... CD:n slutade funka efter updateringen av FW

  • Medlem
  • 2006-05-14 12:33

Fungerade cd-läsaren innan du uppgraderade firmware? Jag vet inte om ny fw ska sabba cd-läsaren, det verkar konstigt. Det är inte en dvd du försöker mata in?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 12:37

Nops... det är ingen DVD som jag ska starta ifrån..

Den tar inga CD efter updateringen.. matar in cd man hör att den går upp i varv o läser i olika omgångar och
efter ett tag så kastar den ut CD:n igen...

Edit: Cd:n funkade som den skulle före updateringen...

  • Medlem
  • 2006-05-14 13:48

Jag ska utgå från att den kunde läsa cd före uppgraderingen, även om du inte skriver det?

Jag vet inte vad det är för fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 17:18

CD:n funkade som den skulle innan jag updaterade FW dvs läste alla skivor förutom DVD

1
Bevaka tråden