Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äpplet lyser igenom på framsidan!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-13 15:13

Hmm... noterade idag att äpplet på Powerbookens baksida lyser igenom lite så att man ser det på skärmens framsida. Syns inte jättemycket, men i visst ljus o i rätt vinkel märker man det. Fler som har det så på sin Powerbook och ska det verkligen vara såhär? Skumt...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-13 15:28

Så är det. Speciellt tydligt när man sitter ute.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-13 18:49

aldrig märkt av det varken på pb eller ibook

Stör det kan du ju tejpa över äpplet när du sitter ute

  • Oregistrerad
  • 2006-05-13 18:57

Vill man vara lite kreativ finns det en miljard tv-program och filmer där ute där man kan inspireras av metoder att dölja äpplet

Äpplet på skärmens baksida blir ju upplyst av skärmens egen belysning så det är inte konstigt att det lyser igenom åt andra hållet också. Jag blev själv först ganska förvånad när jag såg det på min iBook men som sagt, det är inget konstigt.

Mest tydligt blir det om man stänger av bakgrundsbelysningen och håller upp skärmens baksida mot en ljuskälla.

Det här ger även upphov till ganska tuffa moddningar man kan utföra på sin iBook. T ex att lägga in en bild på Clarus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 19:09

Tänk om det är meningen att man ska kunna använda de klistermärken med Apple-loggan på som man får med, för att just minska genomskinligheten på sin bärbara.. Och inte smutsa ner sin skönhet med en röd lapp eller dylikt (ser ut som en variant på Japans flagga, typ)..

Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 19:26

Enda gången jag märker detta är om jag utomhus i solsken håller upp datorn mot solen och tittar "genom" skärmen... Är som sagt en bieffekt av att äpplet lyser på baksidan när skärmen är igång... Hoppas ingen får för sig att det är ett fabrikationsfel... i sådana fall är man sannerligen petig

  • Oregistrerad
  • 2006-05-13 19:32
Ursprungligen av Cartman:

Tänk om det är meningen att man ska kunna använda de klistermärken med Apple-loggan på som man får med, för att just minska genomskinligheten på sin bärbara.. Och inte smutsa ner sin skönhet med en röd lapp eller dylikt (ser ut som en variant på Japans flagga, typ)..

Eller?

Hmmm...
Har länge undrat vad dom kleberserna är till.:confused:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-13 20:43

Jag tycker bara att det är småtrevligt när äpplet lyser igenom. PB:n blir mer levande på något vis...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-14 00:35

Sjäv trodde jag det var smuts först, innan jag såg konturerna. Mig stör det inte, har inte datorn i solen speciellt ofta (går knappt att se vad som finns på skärmen då ändå).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-14 01:00

När det är så ljust att äpplet syns igenom, är omgivningen ändå för ljus för att jag ska kunna se något vettigt på min skärm.

1
Bevaka tråden