Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage: import av tidigare entouragefiler till botad dator

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-12 19:23

Eftersom jag inte ville spara hela Libraryklabbet när jag blåste ur hårddisken den här gången så bestämde jag mig för att importera det viktigaste manuellt: mina tidigare mail och kontakter från Entourage.

Har bytt upp mig ett snäpp i OSX men det kan inte vara förklaringen till varför jag/Entourage inte hittar mina mail/kontakter.

Efter att ha tryckt på "Import information from an Entourage archive" så hittar jag inte filen. Sanningsenligt vet jag inte exakt vad den ska heta, men gissar på att den ska ligga under Preferences->Microsoft. Där finns två entouragefiler men de går inte att markera.

Har även sökt efter alla entouragefiler på datorn men kan inte lista ut vilken fil det rör sig om.

Till slut testade jag att ersätta hela Librarymappen med min gamla men det gick inte eftersom "verdana används". Wierd!

Alla tips mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-12 21:48

Hemmamappen -> Dokument -> Microsoft User Data -> osv.
Alltså INTE i Library.

EDIT: Du kan förresten bara droppa de gamla Entourage-mapparna (och eventuellt "Identities") i den nya mappen "Microsoft User Data".

  • Oregistrerad
  • 2006-05-13 01:19

Hej! Tack för svar!

Nu har jag bytt ut alla Entourage mappar plus identities (& microsoft messenger data) men E vägrar att samarbeta. Programmet började om och frågade om jag ville importera, jag kryssade i importera från Entourage X men det gav bara error meddelanden. Kan det spela någon roll att det var olika versioner av entourage (den nya är 2004) och att den nya är på engelska men det tidigare på svenska? När jag lade in Huvudidentitet under Identities byttes inte mappen ut så jag flyttade ut den nya och namngav den gamla Main Identity. Har testat med att starta om datorn. Gör ingen skillnad.

Shit...vad göra? Jag måste komma åt dessa filer på nåt sätt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-13 17:59

Testa att bara lägga in databaserna då, dvs gå vidare in i mapparna tills du hittar dom.
Kolla även behörigheterna för motsvarande NYA och se till att de gamla har samma.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 17:52

Okej! Ska testa det. Vad menas med behörigheter?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 17:59

Hej!

Jag förde över databasfilen och adresslistefilen. Nu får jag följande meddelande när jag öppnar entourage:

"Entourage cannot access your data. To attempt to fix the problem, rebuild your database."

Sedan kommer jag automatiskt vidare till fyra val:

1.Verify database integrity
2.Compact database
3.Rebuild database
4.Set database preferences

Vilket borde jag välja i det här läget?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 19:14

Tack Danne!

Det har nu löst sig efter diverse rebuilds. Så småningom gick det att importera huvudidentiteten och jag fick upp mina gamla mail och adresser.

*puh!*

Tack igen!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-14 21:42

Ja, jag gjorde ju inte så mycket, verkar det som. Men varsågod.
Skönt det löste sig.
"Behörigheter" ("permissions") är i korthet vilka användare ller program som har rätt att öppna, använda eller skriva in in en fil. Om du markerar en fil, ett program eller en mapp och tar äpple + i så ser du längst ned i fönstret som öppnas vad som gäller.

jag har en kraschad powerbook g4. skärmen är trasig, men hårddisken fungerar. jag har därför fört över materialet till en ny Macbook (via firewire) - men jag vet inte hur jag skall importera entourage-filerna?

Enligt vad jag kan utläsa av den här trådan så skall det finnas en knapp som heter "Import information from an Entourage archive" - var hittar jag den? Eller finns det något annat sätt?

1
Bevaka tråden