Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Security Update - 2006-003 släppt!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-11 23:33

Security Update 2006-003 rekommenderas för alla användare och förbättrar säkerheten i följande komponenter:

AppKit
Bom
CFNetwork
CoreFoundation
CoreGraphics
curl
Finder
Flash Player Plug-in
ImageIO
LaunchServices
Mail
Preview
QuickDraw
Ruby
Safari
securityd

Finns i Programuppdatering:
Mer info: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303737

Finns för Mac OS X 10.3.9 och Mac OS X 10.4.6

någon som installerat? funkar smärtfritt?

Jag installerade imorse. Surfade fem, tio minuter utan problem. Sen gick jag till jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-12 11:16

Inga som helst problem. Fungerade utmärkt.

Uppdaterade i morse har kört sedan dess fungerar (som vanligt) utan problem.

Installerade precis Security och Quicktime-uppdateringarna. Allt rullar på som vanligt. Har kört Photoshop och spelat Quicktimefilmer utan problem. Just do it!

Tillägg: Kan nämna att jag uppdaterade på en PowerMac single G5, 1,8 GHz.

Senast redigerat 2006-05-15 13:37

Jag installerade Security Update 2006-003 nu precis på min imac intel 20", och nu kan jag inte starta den, kommer endast till startljudet, sen "hänger" den sig!

Någon som kan hjälpa? Snälla, har panik!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 20:35
Ursprungligen av klasherder:

Jag installerade Security Update 2006-003 nu precis på min imac intel 20", och nu kan jag inte starta den, kommer endast till startljudet, sen "hänger" den sig!

Någon som kan hjälpa? Snälla, har panik!

Har du installerat några Adobe Version Cue? I sådant fall kan det vara Version Cue filer i /Bibliotek/StartupItems som spökar. Prova att starta med shift nedtryckt (safe mode) och ta bort Version Cue filer.
Kan även vara Apple Remote Desktop i samma mapp som spökar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-14 18:37
Ursprungligen av klasherder:

Jag installerade Security Update 2006-003 nu precis på min imac intel 20", och nu kan jag inte starta den, kommer endast till startljudet, sen "hänger" den sig!

Någon som kan hjälpa? Snälla, har panik!

Min G4 DA mår inte bra efter uppdateringen. Kernel Panic i synnerhet med Mail.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-14 20:37

Vad är det egentligen som gör att vissa får så mycket strul efter en uppdatering? Jag har haft turen att slippa, medan folk med exakt samma config som jag fått problem... Någon som vet?

Ursprungligen av Snooze:

Vad är det egentligen som gör att vissa får så mycket strul efter en uppdatering? Jag har haft turen att slippa, medan folk med exakt samma config som jag fått problem... Någon som vet?

Oftast beror det på drivrutinsproblem och små "nyttiga" program som ställer till det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 22:32
Ursprungligen av Simon Templar:

Oftast beror det på drivrutinsproblem och små "nyttiga" program som ställer till det.

Stämmer bra det, en annan sak som jag har upptäckt ställer till det är lösningar på gamla problem. Låt mig förklara.
Någon få en bugg och läser om en lösning som tex innebär att ta bort en .kext-fil eller ersätta den med en äldre. Progblemet är löst och allt är frid och fröjd ända tills du uppdaterar ett program eller någon del i Mac OS X som kräver den uppdaterade versionen av .kext-filen.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-14 23:11

Så med andra ord; så länge du inte trixar med saker du (egentligen inte) behärskar, så är det noll risk?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 00:13
Ursprungligen av Snooze:

Så med andra ord; så länge du inte trixar med saker du (egentligen inte) behärskar, så är det noll risk?

Inte trixat med någonting, ändå skit:(

Ursprungligen av bossep:

Inte trixat med någonting, ändå skit:(

Hade inte du en processoruppgraderad G4? Kolla med tillverkaren av uppgraderingen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-15 10:05
Ursprungligen av Snooze:

Så med andra ord; så länge du inte trixar med saker du (egentligen inte) behärskar, så är det noll risk?

Om det vore så enkelt, nä så är det ju inte men jag tror det minskar risken för problem betydligt.

Mail rusar som en galning efter uppdateringen och suger upp en 80% av processorkraften. Är nästan olidligt att använda mail på grund av det. Vad göra? Kör 10.3.9 alltså Panther på en iMac rev A 1.6.

1
Bevaka tråden