Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesignfrågor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-09 23:43

Ok, har några lite knepigare frågor som jag gärna skulle vilja få hjälp med.

* Hur gör ni på enklast möjliga sätt flernivålistor som uppdateras automatiskt?

* Är det någon som känner till en fix till buggen (plugin, script whatever) med ord på å ä ö som läggs till i efterhand i ett index?

* Finns det något sätt att radera flera indexposter på en gång?

* Hur skulle ni enklast lösa uppgiften med att skapa en dynamiskt uppdaterad och även numrerad innehållsförteckning?

* Hur konverterar man mest effektivt en bok från ett dokumentformat till ett annat (baserat på en mall) på bästa sätt med maximal mängd bibehållen information och formattering?

* Är det någon som lyckats göra relativa länkar i ID?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-10 23:34

Ingen?

Jag är i den lyckliga sitsen att jag aldrig behövt greja med index på den nivån :).

På din näst sista fråga kanske "Anpassa layout" i Sida-menyn kan vara till hjälp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-12 08:02
Ursprungligen av Björn Öst:

Jag är i den lyckliga sitsen att jag aldrig behövt greja med index på den nivån :).

På din näst sista fråga kanske "Anpassa layout" i Sida-menyn kan vara till hjälp?

Jäpp, anpassa layout har jag hittat. Vad det gäller indexet så är det en kund som frågar, jag gör själv inga så långa böcker själv heller, det är därför jag inte sitter inne med svaret…:-)

Numrerad lista med högerställda tvåsiffriga tal?

Jag vill göra en numrerad lista med fler än 9 poster. Använder Indesign cs3 och OSX 10.5.6
Inga problem att göra numrerade listor men jag vill att 9:an i 9 och 0:an i 10 ska stå under varandra. Går det att göra?

I Word har jag gjort det genom att sätta tabbar före och efter talen men i Indesign förstår jag inte hur jag ska göra. Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-26 22:34

inled med en högerställd tabb.

Ursprungligen av Gunnar B:

inled med en högerställd tabb.

Försöker utan framgång göra det. Jag får inte ha tabbar i number field säger programmet. Ska jag börja med en tab och sedan manuellt skriva in sifforna? (som jag gjorde för att uppnå detta i Word)

1
Bevaka tråden