Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasst högtalarljud

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-09 17:58

Här är ytterligare ett inlägg i missljudsdebatten: min högra högtalare låter riktigt risigt i min MBPro! Det låter ungefär som om membranet har spruckit. När jag söker på ämnet på Internet så tycks inte heller det problemet vara okänt. Om man panorerar ljudet mellan höger och vänster högtalare så är det helt uppenbart att den högra högtalaren inte mår bra.
Min fråga: är det fler som har märkt detta? Ska jag nämna det här problemet när jag ändå ringer Apple supporten angående mitt trasiga LCD inverter board (som skapar ett annat av de där irriterande ljuden/surren).

Givetvis ska du nämna det. Ju mer fel du nämer, desto större chans att du får dem åtgärdade

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-09 19:41

Nu verkar http://discussions.apple.com/ vara nere. Antar att de blev för mycket när folk började klaga på de nya 17" modellen. De tror väl inte att de skall kunna rensa bort alla "kritiska" trådar?

Högtalarproblemet är känt. Bara att byta högtalarn. Notera dock att startupljudet är av dålig kvalitet och låter dåligt oavsett högtalarnas funktion.

  • Medlem
  • 2006-05-10 14:30

Jag har fått servicetid bokad idag för min trasiga högtalare och skärmsurret. Jag fick till och med lyssna på ett surrljud via telefon på supporten för att vi skulle kunna bestämma oss för vilket typ av ljud det handlade om. Det ljud jag fick lyssna på lät identiskt med mitt skärmsurr.

Uttrycket att surra på telefon har fått en ny innebörd ...

1
Bevaka tråden