Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel lanserar Core 2 Duo - Ny PowerMac på gång?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intel lanserar en ny processorserie kallad Core 2 Duo på Söndag. Detta bör innebära början på slutet för Pentium 4 enligt News.com. Jag hoppas mest på en ny Power Macintosh serie som troligen kommer kallas Mac Pro.

http://news.com.com/The+second+coming+of+Intels+Core+Duo/2100-1006_3-6069307.html?tag=nefd.top

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-08 08:33

Intressant!

Hoppas de fortsätter med vätskekylning för att hålla ljudnivån nere bara...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-09 15:37
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Hoppas de fortsätter med vätskekylning för att hålla ljudnivån nere bara...

Tyvärr, vätskan förstörde logikkort och nätdelen ! Inget idé att forsätta med...

Ursprungligen av Björnström:

Intel lanserar en ny processorserie kallad Core 2 Duo på Söndag. Detta bör innebära början på slutet för Pentium 4 enligt News.com. Jag hoppas mest på en ny Power Macintosh serie som troligen kommer kallas Mac Pro.

http://news.com.com/The+second+coming+of+Intels+Core+Duo/2100-1006_3-6069307.html?tag=nefd.top

Början på slutet har redan passerat för länge sen. Ingen kommer att sakna P4. Den arkitekturen har varit så underlägsen att man blir gråtfärdig. Core2 verkar passa bättre i 2000-talet.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Hoppas de fortsätter med vätskekylning för att hålla ljudnivån nere bara...

Har Jobs gått sweclockers datorbyggarskola efter problemen med Mac book pro så ska det inte behövas vattenkylning med dessa processorer. Om det gör det så har de gjort fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 21:13

jag har inga problem med P4, har ägt ett antal i servrar och tycker dom fungerat bra, även om jag föredrar AMD (men det är ju en annan sak).

Varför som är "2000-tal" eller inte tror jag dom flesta skiter i ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 22:05

P4:an är den ända CPU idag som ligger över 3 Ghz och presterar sämre en de kring eller under 2 Ghz.Det är en sorgligt omodern och överklockad arktitektur som dock överlevd pga att de har störst marknad och störst budget att masstillverka. AMD's och IBM's tidigare utbud har varit överlägsna generellt. Intel's nya bana är dock en annan femma som ligger bra mycket bättre till i tiden.

Provkör min morsas P4 Laptop så kommer du undra varför den låter mer än min Dual Core G5... I det fallet är det intressant vad som sitter under huven. Men funkar det, är snabbt och "märks inte" så skiter nog folk vad som sitter i maskinen.

Ursprungligen av Björnström:

Intel lanserar en ny processorserie kallad Core 2 Duo på Söndag. Detta bör innebära början på slutet för Pentium 4 enligt News.com. Jag hoppas mest på en ny Power Macintosh serie som troligen kommer kallas Mac Pro.

http://news.com.com/The+second+coming+of+Intels+Core+Duo/2100-1006_3-6069307.html?tag=nefd.top

Detta är om några månader, det vill säga Merom. Då kommer även Conroe att ha kommit ut.

1
Bevaka tråden