Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datormagazin testar G4 1GHz DP

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste numret av Datormagazin (02/2003) testar undertecknad den nya PowerMac:en (dubbla G4:or på 1GHz) på nästan två sidor. Macoteket ställde upp med en lånemaskin!

Detta nummer har ännu inte nått prenumeranterna men tack vare en specialtransport har vi ett begränsat antal i vår monter på Comdex som säljs för specialpriset 50 kronor (ordinariepris 69:50).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
I senaste numret av Datormagazin (02/2003) testar undertecknad den nya PowerMac:en (dubbla G4:or på 1GHz) på nästan två sidor. Macoteket ställde upp med en lånemaskin!

Detta nummer har ännu inte nått prenumeranterna men tack vare en specialtransport har vi ett begränsat antal i vår monter på Comdex som säljs för specialpriset 50 kronor (ordinariepris 69:50).

Bra eller dåligt omdöme då, du får ju skvallra lite..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
I senaste numret av Datormagazin (02/2003) testar undertecknad den nya PowerMac:en (dubbla G4:or på 1GHz) på nästan två sidor. Macoteket ställde upp med en lånemaskin!

Detta nummer har ännu inte nått prenumeranterna men tack vare en specialtransport har vi ett begränsat antal i vår monter på Comdex som säljs för specialpriset 50 kronor (ordinariepris 69:50).

Bra eller dåligt omdöme då, du får ju skvallra lite..

Gör han det finns det ju ingen anledning att köpa nummret sen eller hur?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 13:20

Måste väl vara någorlunda positivt.. annars hade han ju inte vågat berätta om det här

Ni kunde väl ändå valt 1.25GHz-modellen?

1Ghz-modellen är ju trots allt rätt så gammal, och det enda som skiljer den från den tidigare revisionen är DDR-minnerna som till allas kännedom gör minimal skillnad tillsammans med G4:an.

Men, men.. Ska bli intressant att läsa iaf.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Ni kunde väl ändå valt 1.25GHz-modellen?

Hade det inte varit för Johan på Macoteket hade vi aldrig kunna testa maskinen över huvudtaget, om man säger så. vi fick vara nöjda med vad vi fick tag i. Trist men sant.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 14:48

Tror nog bullernivån är densamma på 2x1GHz som 2x1.25GHz

Joacim, detta hör inte alls till ditt ämne, men varför är det så lite om macar i tidningen?

(Jag har mejlat redaktionen flera gånger och frågat, men aldrig fått nån som helt kommentar tillbaka. Så därför tar jag tillfället i akt här...)

/Brake6

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2003-01-15 22:57

jag fick Datormagazin idag!! (jag är prenumerant) *bläddrar i tidningen*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Brake6:
Joacim, detta hör inte alls till ditt ämne, men varför är det så lite om macar i tidningen?

(Jag har mejlat redaktionen flera gånger och frågat, men aldrig fått nån som helt kommentar tillbaka. Så därför tar jag tillfället i akt här...)

/Brake6

Om du mailat redaktionen och frågat men inte fått svar så ska du absolut ringa oss. Vi svarar på alla mail vi får men om något faller mellan stolarna så är det absolut inte meningen.

Datormagazin är en datortidning. Det innebär att vi skriver om i stort sett allt som rör datorer, oavsett om det är pc eller mac, windows eller linux, skrivare eller nätverk, osv. Vi skriver regelbundet om mac och Apples andra produkter och generellt så handlar det om att när vi får tag i något att testa så gör vi det. Vi är fortfarande ganska färska på att skriva om mac och än så länge upplever vi inte att det är en betydande del av läsarskaran som köper tidningen för dess Mac-innehåll men i takt med att intresset från läsare som dig och andra med mac-intresse ökar så gör också materialet det.

Nu har jag läst testet, det är mycket bra!

Era jämförelser med Suns LX50 Server är kul läsning för en macare och det är precis sådana saker som man vill läsa om (det är inte ofta man ser sådana jämförelser i "mac-tidingar").

Tack för reklamen oxå!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-17 14:42

>>>Joacim Melin:
Om det skrivs lite om Mac i en datortidning då är det inga Mac användare som köper den, eftersom man får samma information i en Mac tidning.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-01-17 16:52

Ju mer ni skriver om mac ju mer macläsare får ni. Det finns ju många Macägare som har mac hemma som arbetsmaskin men som har en wintel som en speldator.
Det har uppdagats här på 99mac men även när man är på DreamHack så kommer det fram många macägare men som väljer att ta med sin Wintel istället för macen.
Dessa kan nog tänka sig köpa en tidskrift med sådannt innehåll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 17:29

Jag köpte januarinumret för att kolla vad det är för en tidning egentligen, trots att jag aldrig eller mycket sällan använder Windows. Det jag var intresserad av var bitarna om Linux, Apache och allmänna datatexter.

Jag tycker att DM verkar vara en seriös och bra tidning, med ett brett perspektiv och "högt i tak". Att sedan kanske 75% av innehållet missade målet (mig alltså) betyder nog bara att jag är en minoritet bland datoranvänarna.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sten_n:
Ju mer ni skriver om mac ju mer macläsare får ni.

Dåså - köp prenumerationer allihopa så blir det nog allt massor med Mac-material ska ni se!

Skämt och sido - tidningen är väldigt bred men det finns en begränsad mängd utrymme i varje nummer där produkttester, skolor och annat får slåss om sidorna och vi kommer att skriva mer om Mac under våren, så mycket kan jag säga.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: malen:
>>>Joacim Melin:
Om det skrivs lite om Mac i en datortidning då är det inga Mac användare som köper den, eftersom man får samma information i en Mac tidning.

Alternativet är ju att inte skriva om mac alls. vilket föredrar du ?

1
Bevaka tråden