Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordna klipp i iMovie HD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 20:13

Hej,

har en enkel fråga!
När jag kägger in en film från dv kamera så ordnas klippen i klipphyllan ellr så ...läggs de i papperskorgen.
När jag sedan flyttar de till klipphyllan -kommer de inte i samma ordning som filmen är inspelad i utan ham nar slumpmässigt.
En timmes film ger ca 245 klipp och att sortera de om igen i nummerföljd tar himla massa tid.
..hittar igen komando i programmet.

Någon som vet?

mvh
peter

Inte för att jag vet varför dina klipp skulle hamna i papperskorgen men under Inställningar-avancerat kan du styra till klipphyllan.
Bertil

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-05-07 20:17

Räkade ut för precis samma sak. iMovie kraschade och alla klipp hamnade i iMovie:s papperskorg huller om buller. Hur fasiken får man 200 klipp att hamna i ordning igen? Hittar ingen lösning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-08 11:04

Har också råkat ut för det där... Och då jag inte hittade något sätt att sortera klippen på fick jag sitta och sortera 200+ klipp för hand inte speciellt kul...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-05-08 16:26

Jag plockade ut alla klipp from iMovie-projektet (genom att öppna projektfilen) och drar in dom i ett nytt projekt några åt gången som jag får sortera. Jag har 300 klipp så något annat är inte att tänka på.

Går det inte att klistra in klippen i nåt annat program som sorterar dem och sen när de är i rätt ordning ploppa tillbaka klippen i Imovie?

1
Bevaka tråden