Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes "låser sig"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-07 23:45

När jag startar iTunes kommer "timglaset" (egentligen färgglada "hjulet") upp och var jag än klickar händer inget. iTunes är så att säga "låst". Jag har provat att radera iTunes Libray för att se vad som hände, men felet var oförändrat. Vad ska jag göra? Drar mig för att installera om iTunes. Kanske det är ända lösningen eller...?
/fsr

  • Oregistrerad
  • 2006-05-07 23:47

Testat att slänga com.apple.iTunes.plist i library/preferences?

  • Medlem
  • 2006-05-08 00:08
Ursprungligen av svampmoln:

Testat att slänga com.apple.iTunes.plist i library/preferences?

Ja, men samma problem uppstår (jag valde inte att låta iTunes sortera m.m.). Det verkar som jag har jättemånga (och då menar jag många) filer i "Bibliotek". Den är förvald vid start och det kanske är så att iTunes försöker att läsa in alla filerna, på nåt sätt...

Jag kan ju nästa gång, efter att jag tagit bort ovanstående fil (com.apple.iTunes.plist), prova att låta itunes skapa bibliotek m.m. så att "han" får det som han vill. Kanske det skulle fixa problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-08 02:14

Jag har en iPod g3 kopplad via firewire till macen och ibland startar inte iTunes, inte heller klockarean i menyraden fungerar. Badbollar där också.

Kom till slut på att det räcker att ta ur iPoden ur dockan, och sätta tillbaka den så fungerar allt.

Skumt problem.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 17:07

Jag har precis samma fel som fsr och det känns drygt att behöva vänta nån minut på att "badbollen" försvinner efter varje start av Itunes. Men väntar man bara tillräckligt länge så funkar Itunes igen.

Har råkat ut för problemet tidigare men då försvann det efter några dagar utan att jag gjorde nåt (vad jag vet) speciellt. Så det är väl bara att hoppas fram till nån kommer på en lösning.

  • Medlem
  • 2006-08-09 22:00

iTunes låser sig igen!

Till min glädje slutade iTunes låsa sig helt plötsligt, precis som för murkus. Men till min fasa låser den sig igen, helt utan orsak. Jag har inte gjort några ändringar i systemet och ändå håller den på så där. Jag kan inte leva utan iTunes! Vad ska jag göra?

/fsr

Sitter idag med samma problem.. iTunes "badbollar" som en tok.. någon som kommit på varför och vad man kan göra...

Får ni det när ni har ipods/iphones/ipads ikopplat?

japp... kopplar in iPhone/iPad och iTunes badbollar någon minut... den höll även på och badbollade vid uppstart, det fick jag bukt med genom att ta bort något hundratal smarta spellistor... var inte så smart med smarta spellistor för nästan varje artist, de skulle visst uppdateras varje gång jag startade iTunes... man lär sig av sina misstag

1
Bevaka tråden